mumitrolletermammantilmille Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hører noen sier at man ikke skal ta dette i svangerskapet, da det kan sette igang fødselen. Da burde jo de som prøver alt for og sette i gang, ta seg et langt boblebad:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 boblebad er ikke å anbefale,da det kryr av bakterier og infeksjonsfaren er stor.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 I tillegg til støyen du utsetter nurket for så er jo dette ikke akkurat smart...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Morkaken kan løsne ved boblebad, og det kan sette barnets liv i fare.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hvordan i all verden kan morkaken løsne ved boblebad? Jeg f.eks gjør jo andre ting iløpet av en dag som helt sikkert "skaker" mer i magen enn de boblene i badet. Boblebad hjemme da? Som man bare bruker selv, der er det ikke så mye bakterier heller. Ikke noe mer enn når man bare bader iallefall. Så kommer det vel litt an på varmen på vannet og da.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har brukt boblebadet hjemme hele svangerskapet, og er ikke redd for å gjøre det de siste tre ukene heller. Gjør bare fantastisk godt for en litt stiv og stor kropp... Jordmor har sagt det er bare å bade i vei, så lenge jeg trives med det. Og når det gjelder bakterier: Vårt er bakteriefritt fra Hurricane, og uansett tror jeg det gjelder i boblebad på offentlige steder... Ville ikke vært redd for å bruke et hvilket som helst kar hjemme.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Samme jeg har gjort det:) Boblet hele svangerskapet, ikke merket noe til at baby har blitt mer urolug heller. Og siden jeg har hatt/har så utrolig mye smerter i rygg og bekken er det himmel å ligge der:) ENeste jeg har passet på er varmen på vannet..men det gjør man jo uansett når man tar seg ett bad nå..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 det er masse baktererier i boblebad hjemme også.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Det er bakterier overalt. og det er ikke på¨langt nær samme bakterie nivå i ett boblebad hjemme privat som på ett svømmeanlegg. samtidig som boblebadene på svømmehallene er VARME. Også kommer det jo litt an på hvor nøye man er med å vaske sitt eget boblebad kanksje? her har vi bakteriefritt boblebad.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 har hatt blodpropp og fått svært streng beskjed av spesialist om å ikke bruke boblebad.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Lurer litt på hvordan det er med boblebad på de seriøse SPA-avdelingene rundt omkring? Skulle jo tro at disse var ok?
kisselin Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk beskjed om å ikke ta boblebad fordi det er for varmt for babyen i magen. Den klarer ikke regulere det selv og tenk så varmt det kan bli inni der...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 da tror jeg ditt boblebad er det eneste på denne jord som er bakteriefritt ella. ikke dårlig. bader dere i heldekkende steril dress?
Miaria. Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Har sett flere fødselsvideoer der den fødende litter i boblebadet med boblene på, helt til ungen er på vei ut....Så kan jo ikke være så farlig da vel?!!!..... Men bakterier er det jo alle veier..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 På NettDoktor.no står det: "Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden. Det er mange bakterier og soppsporer i disse bassengene og motstandskraften din overfor dem er nedsatt når du er gravid. Dette er fordi syrebalansen i skjeden endres under graviditeten på grunn av hormonene." http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/gravidmosjon.php
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Så ja da lyver vel levrandøren av Hurricane bakteriefrie boblebad da kanskje;) Og jeg har forressten også den luksusen at jeg selv kan stille inn varmen på mitt eget badekar hehe. Så jeg kan faktisk bade den temp. jeg føler er passe og ikke for varmt. Synes jo synd på dere som ikke har den luksusen. For de som tror jeg er den eneste personen med denne type boblekar les linken under. http://www.fjordbad.no/Fjordbad%20norsk.htm Gå inn på NonBac System linken. les og lær.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Jeg får ikke denne luksusen før etter fødselen jeg, når vi har flyttet inn i nytt hus! Det sto også på NettDoktor.no at; "Svømming i vann som har temperaturer på mellom 18 og 25 grader anbefales." Så da kan det jo ikke være noe farlig å bade i den tempen hjemme heller da.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 ella: nei nei, det er klart ikke leverandøren lyver eller pynter på sannheten! hvis leverandøren sier at det er bakteriefritt, så er det det. hvem har vel hørt om leverandører som ikke forteller annet enn sannheter?
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Nei, og bad i vanlig badekar er det mange som gjør. Blir samme mengde bakterier i det som i det non bac boblebadet. Nei nå skal jeg gå å ta meg ett akkurat passe varmt bad*ler*
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 bare les og lær du;) ANONYM hehe
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er enig med Ella. Vi har også eget boblebad hjemme. (ute) Det står skrevet at gravide ikke skal ha temperatur over 38 grader. Ellers er det bare å bade i vei. Boblene kan stilles inn selv. Varmen også. Litt bobler,ingen bobler eller mye bobler. Synes ikke dere skal være så hysteriske. Tester vannet for ph,klor osv før hvert bad. De anbefaler gravide med f.eks bekkenløsning å være i basseng. Det er jo bakteriebomboer de luxe i offentlige bad i forhold til badene hjemme. Jeg bader ofte å har ikke det minste dårlig samvittighet. Har pratet både med jordmor og lege om dette. Bad i vei sier dem!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 Ella har rett. Hurricane er bakteriefritt! Min samboer forhandler disse, og vi har vært på kurs hos Fjordbad for å lære hvordan de fungerer. Forskjellen på Hurricane og typiske "kinakar", er at det ikke er noen slanger og dyser det blir liggende vann i på Hurricane-karet. Bakteriene utvikles i de slangene/rørene som ligger rundt karet, og spruter vann ut av sidedysene på karene. Her blir vannet liggende mellom badene. Disse kan forøvrig kjøres gjennom med klor og ozonsterilisering en gang imellom, så er det ikke så ille. Hurricane har ikke sånne dyser, men kun en luftpumpe. Alle boblene lages av den lufta som faktisk er i rommet. De bakteriene som er i lufta i rommet, kommer også i karet, verken mer eller mindre. I tillegg kan ikke massasjeeffekten i Hurricane sammenlignes med "kinakar", men det er nå en helt annen sak... (Står som tidligere nevnt mye om dette på fjordbad.no) Kan jo reklamere for nettbutikken til samboeren min i samme slengen, om noe skulle være interessert i et godt tilbud på Hurricane. Gå i så fall inn på atlanticservice.no. Dere som er skeptiske, skal få lov å være det, og kan la være å gå inn på siden:-)
Miaria. Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Åh, fikk såååååå lys å sette meg i et varmt kar nå... -men neida...D forsvant ut under oppussinga i sommer... ANGRER!! men men...Får vel snike meg ned til svigers en dag å kose meg der heller... Er jo ingenting som er så godt som å sette seg i et varmt badekar når man er sliten å lite god i ryggen..Å får man litt massasje i samme slengen, så er det jo ingenting som er bedre enn det;) *Misunnelig på dere jenter*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå