Nemofish Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hei hei! Lurte bare på hvordan det går med dere jeg! Får du samlet opp litt overskudd?)
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hei Nemofish og tusen takk for omtanken. Jeg har det egentlig ganske vondt idag... har svart samvittighet... Natta gikk slik: Jeg la meg halv 12. HUn hadde vært våken etpar ganger i 11 tida. Videre utover natta var hun våken: 01.30 03.45 (satt i 15 min) 04.30 (satt i ca 7 min) 05.12- hun ynker og griner en del. Jeg venter med å gå inn for å se om det er REM-søvn, men hun blir visst veldig våken av det. Halv 6 gikk vi inn til meg. Jeg tror aldri jeg har vært så trøtt før! Merker at 3 netter uten særlig søvn overhodet tærer på kropp, sjel og humør. Så når ikke vesla sovner i senga mi denne morgenen, mister jeg kontrollen. Roper til henne at hun må sove, bannet.. (gjorde selvsagt ingenting fysisk mot henne) etc. SÅ begynte jeg bare å gråte i mørket der..Og jeg angrer sånn på at jeg gjorde dette!! Jeg har det utrolig vondt inni meg... Hun må jo undres forferdelig hva slags mammahun har som bare endrer seg slik.. Det er positivt at hun ikke hadde så mange oppvåkninger og at hun ikke gråt etter meg, bare spurte, når hun våknet. Det er negativt at når blir urolig mot morgenen (el 5 er jo ikke morgen!), at hun ikke sovner igjen med det samme, men at det drøyer over en time.. Hun brukte forresten 55 min på å sovne igår kveld.
Skravlemamman Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Kjære deg, fikk vondt av deg nå. Det er helt normalt å føle seg sånn på natterstid. Husker at da eldstemann var liten ( han er 5 år), da var det lite med nattesøvn, og jeg gråt rett som det var. Jeg banna og svor, og reiv meg i håret. Vi har fått en gutt som sover fint om natta vi, det var en periode, men det gikk over. Jeg hadde nesten fortrengt det, så slitsomt var det. Minstemann har egentlig alltid vært grei, ingen dårlige minner der. Husk at du er en fantastisk mor, dette er slitsomme greier og det er helt normalt å føle seg som et nervevrak noen ganger...he he:-). Hold oss oppdatert, jeg følger deg og innleggene dine.... Stor klem fra
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Tårene bare renner her...tusen takk skravlemamman.. (må bare tørke de vekk, for snuppa kommer løpende med duploklosser) Er godt å høre det du sier... jeg føler jo jeg har gjort mitt livs tabbe .har mista hodet avogtil før også, men nå skal hun jo egentlig bare få skryt og heder fordi hun er så flink og tross alt har tilpasset seg fort. Huff hun må jo bli redd stakkars.... men takk igjen, var godt med en klem.
Skravlemamman Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Imponert jeg av at du klarer dette alene, hadde jeg aldri greid...husker sambo var så sinna at han slo hodet sitt i veggen, mens jeg gråt og gråt...........ja hva mer kan jeg si;-)
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Så bra at hun var ganske snill i natt da. Men jeg kjenner igjen følelsen av anger. Jeg hylte SOV!!! til dattera vår en gang, og hadde vondt inni meg lenge etterpå. Stakkar lille jenta. Men de tar nok ingen skade av det. Og etter flere dager med dårlig søvn, så blir det bare sånn. Tror nok det er mange fler enn oss som har banna og ropt litt også Men du, når legger hun seg? Det er mange som driver på som hun gjør når de er overtrøtt... Prøv å legg henne en halvtime tidligere å se om det blir bedre.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 HUff... godt å høre at det ikke bare er jeg da... er forferdelig når det er slik..jeg hater meg selv for det. Må bare prøve å beherske meg om det skulle skje igjen, men det er jo lettere sagt enn gjort.. Hun legger seg 19 og da har hun sovet 2 t på dagen. Er redd en halvtime tidligere blir for tidlig, men skal selvsagt ha det i bakhodet:) Er rart hun våkner annhver time på natta altså, men forhåpentligvis kommer det seg
Nemofish Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2008 Åååååå, kjære deg! Nå fikk jeg utrolig vondt av deg! Stakkar, stakkar deg! Skjønner så godt at det må være kjempetøft å gjøre dette alene!!! Men du er utrolig flink! Du er skikkelig, skikkelig sterk, som klarer å gjennomføre! Jeg er, som sagt tidligere, VELDIG imponert over deg og det du gjør! Skjønner at du blir innmari sliten av å holde på sånn som du gjør. Har du mulighet til å ha barnevakt noen timer på dagen i dag, så du kan få hentet deg inn litt? Det hadde vært godt for deg, tror jeg. Hvile litt, kose deg og koble helt ut? Det krever mye å være mamma. Skjønner også at samvittigheten din er svart, som du sier, siden du fikk den reaksjonen på morgenen i dag. Det er helt normalt for oss mammaer å føle det slik, når vi har gjort noe vi angrer på overfor barna. Heldigvis! Det viser bare at du er en god og kjærlig mamma, som vet å behandle jenta di med respekt. Den lille snuppa di er heldig som har en sånn mamma. Prosessen du nå er inne i kommer også til å gagne henne stort etter hvert. Å sitte å se på at hun sovner, og la henne ligge i din seng, er jo bare en bjørnetjeneste. Noen ganger er det bare sånn at følelsene løper litt løpsk med oss. Ingen god følelse, men noen ganger blir det rett og slett for mye. Du har det veldig slitsomt nå, og det er ikke alltid lett å beholde fatningen! Prøv å telle til ti eller gå ut av rommet en stund neste gang du kjenner at det bygger seg opp! Kan hende det hjelper! ) Kos masse med jenta di, si unnskyld og vis at du er lei deg for det som skjedde. Vis at du er den supre mamma'n du pleier å være! Det er mennesklig å feile, og hun tar helt sikkert ikke skade av det som hendte denne ene gangen. Hun hadde jo mange færre oppvåkninger i natt enn tidligere, - flinke jenta! Det er flott! Tenker på det at hun våkner så tidlig om morgenen... Hadde det vært mulig å legge henne litt senere om kvelden? Vet ikke om det er en god ide, men barn har jo ulike søvnbehov. Kanskje di jente ikke trenger så mange timer om natten? Huff, fikk som sagt innmari vondt av deg nå. Håper det går bra med deg! Du er så flink og sterk! Hvis jeg hadde vært naboen din hadde jeg kommet og lånt jenta di litt i dag, sånn at du kunne hvile! Goooooooood klem
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Nå er jo jenta vår bare 6 mnd. Men jeg har et tantebarn som er 16 mnd. Han drev på akkurat som jenta di. Brukte god tid på å sovne, og var våken annenhver time hele natta. Og så var det morgen klokka seks... Han sov også en dupp på to timer på dagen, og la seg sju. Nå sover han 2t på dagen og legger seg 18.30. Det gikk ikke mange nettene før han var våken bare to ganger, og det er ikke morgen før klokka sju! Så det kan jo være noe å ha i bakhodet. Lykke til iallefall
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Tusen takk, kjære Nemo Er virkelig godt å høre når noen bryr seg! Som tidligere, så trengte jeg virkelig å høre dette nå. Ja, skal gå ut av rommet neste gang (hun begynner nok å grine da, slik har det hvertfall vært før, men det er uansett bedre enn det som skjedde inatt). Ja kanskje hun må legges senere på kvelden. Blir spennende å se; sent i ettermiddag skal vi i min fars bursdag, så det blir senere i seng idag. Så får vi se hvordan det slår inn på imorgen tidlig;) pappan hennes kommer og skal være med henne snart så da for jeg ihvertfall slappe litt av frem til hvilen hennes. Og Nemo, hadde vært veldig fint om du var naboen min ja
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Glemte å si at hun sovna igjen i senga mi kl 06.45 og da sov vi i to timer Så hun sovna jo igjen til slutt, men imellom der var det ikke mye kjekt nei...
Nemofish Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2008 ) Godt at dere fikk hvilt litt mer på morgenen da! Ønsker dere en fin dag, begge to! ) Stikker nok innom her i kveld! *Klemmeklemme på den utholdene mamma'n!*
høstbarn:) Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Vil bare si at du er ikke alene. Kunne ha endret nicket mitt til "jævlig sliten nå". Åååå. lillegutt er syk, jeg er syk, mannen er frisk men helt utslitt. Jeg gråter hver natt, fordi jeg er så sliten. Mannen kjefter på lillegutt i vill frustrasjon. Lillegutt har vært syk i 1 uke nå, sover nesten ikke. Virker heller hyper på natta. Og vi er sååååå slitne. Hjertesukk. Klem til deg.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 takk for at du deler din historie. Det gjør godt å vite at jeg ikke er alene.. Er forferdelig slitsomt dette her, det MÅ snu snart... Takk for god klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå