>>>>>>m<<<<<< Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg sitter med en sånn angstfylt glede i forhold til hva fremtiden bringer -altså med det og få et barn til :-) Det er jo så spennende, men jammen litt skummelt og! Jeg lurer mest på hva dere syntes var den største forskjellen på det og ha to barn i forhold til et? Min sønn er nå tre år og dagene har en fin flyt. Det var jo dette som gjorde at vi ble ivrige på å prøve på 2.mann, for vi følte at tiden var inne i og med førstemann har begynt å klare seg godt selv. Han krever ikke så mye lenger og vi har liksom alle rutinene inne. Men jeg kjenner nå at jeg har en sånn irrasjonell frykt for at alt skal bli snudd på hodet, at det blir fullt kaos så fort andremann kommer ut, hehe. Jeg VET jo at den første tiden handler stort sett om soving, spising og bleieskift, men alikevel så klarer jeg ikke helt å riste den følelsen av meg. Syntes dere det var veldig overgang? Hvordan taklet de eldste søskenene det? Ble det mye uro eller lignende som gjorde det vanskelig å kombinere babystellet med det andre barnet -altså, følte dere at dere fikk tid NOK til begge? Mange spørsmål her nå, men som sagt -dette uroer meg litt :-) Takker for alle svar og keep them coming ;-)
Zoey Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Alt blir nok snudd på hodet, og litt travelt og stressende til å begynne med (for oss var det i alle fall slik) men siden vi var forberedt på det, så gikk det også geit. Alt går seg til. Jeg tenkte mye på hvordan det skulle gå med to tette og nesten sånn jeg lurte på om det skulle gå i det hele tatt (Jeg har en mann som arbeider mye borte) Man hører jo mye om hvor travelt andre synes det er... Men tenk slik at får de det til skal vel jeg også få det til! Det går het fint! Når alt kom til alt var det ikke halvparten så slitsomt som jeg hadde forestilt meg. Gi førstemann mye oppmerksomhet første tiden. Den lille er jo ikke så bevisst på hvem som blir snakket til først. Når han får se søskenet første gang på sykehuset så ikke presenter babyen først. Bare vis at du er glad for å se han og bruk litt tid med han. Han har sikkert savnet deg masse da. Barn er tilpassningsdyktige, så tiden hjelper på. Største overgangen er logistikk. Henting og bringing og ut og inn av biler, synes jeg. Men nå er det ikke noe problem med to... nå funderer jeg på hvordan det blir med tre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå