Gå til innhold

Når fortalte dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte dere arbeidsgiver at dere var gravide? Var reaksjonen som forventet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte fortelle det i uke 13, pga jeg ble sykemeldt en kort periode pga blødninger. De tok det veldig pent. Jobber på et sted der sikkert 80% av oss er i "verpe-alder", så de forventer nok at endel kommer til å bli gravide i nær fremtid :) De var også veldig greie angående tilrettelegging når det begynte å bli veldig tungt for meg på slutten. Så alt i alt har jeg en ganske kjekk arb.giver

Skrevet

Fortalte det i uke 9 jeg. I og med at jeg fikk bekkenløsning så tidlig i forrige svangerskap ville jeg gi dem litt tid på å finne en erstatter for meg i permisjonstiden. Reaksjonen var bare positiv hos arbeidsgiver, men noen av de andre ansatte ble litt "småirritert" Dette er 3 svangerskapspermisjonen min på 5 år så jeg skjønner dem litt. De unner oss barn, men vet at de må finne en erstatter til jeg er tilbake.

Skrevet

Va utrolig skeptisk da jeg skulle fortelle det. Det hadde nettopp vært omorganisering på jobb og jeg hadde nettopp fått vite at jeg skulle få fast etter 2 år der + at jeg hadde fått ny sjef, noe som var for det beste da hun andre var litt vel..tja..kald? Fortalte det og hun ble kjempeglad og ga meg en stor klem:)hehehehe..pustet lettet ut etterpå.Hadde nok ikke fått den samme reaksjonen med den gamle sjefen:)

Skrevet

Uke 14 fordi jeg ikke giddet å gå gå med store klær for å skjule den begynnende magen.

Skrevet

1. sv.skap var jeg 6 uker når jeg fortalte det (bare fordi jeg ville)

2. sv.skap var jeg 5 uker, fordi jeg var så forbaska dårlig, men hadde sikkert sagt det like tidlig likevel.

Syns ikke det er noe vits i å vente med å fortelle det heller,da.

Begge gangene ble de glade på mine vegne, og vi har mye problemer med for lite folk.

Skrevet

Ville helst vente så lenge som mulig, men i uke 14 var jeg lei av å gå med store klær og bortforklare ting. Ble veldig godt tatt i mot, men jeg har jobbet der i nesten 10 år da.

Skrevet

Jeg fortalte d vel på jobb i uke 14 -15, pga at bekkenet var begynt å trøble. Ble godt motatt d. Vi har vide klær på jobben (kokkejakker) så det var ingen som hadde mistanke om noe for ellers var jeg i fin form. Men siden bekkenet begynte å lage trøbbel for meg så var det best å si d. Fikk tilrettelegging med en gang, men holdt ikke ut så lenge. (snufs)

Tungt å gå på fliser hele dagen + at det er mange tunge løft.

Skrevet

Fortalte det i veke 7. Kan gå ein månad mellom kvar gong eg ser sjefen, og ville ikkje fortelle det per tlf. Greitt at han visste det i tilfelle eg skulle misste eller trenge litt tilrettelegging pga dårleg form. Reaksjonen var som venta: "så kjekt for deg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...