Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Det er knappe 20 mnd som skiller de to første barna våre. Nå ser det jammen ut som om det skal bli 18 mnd om skiller den minste og nykommeren. Er det andre som har tre tette? Erfaringer? Regner med det kommer til å bli rimlig hektisk, men de får jo også stor glede av hverandre.
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Vi har i underkant av 20 mnd mellom hver. Vendter nå nr.3 så erfaring på det området har jeg ikke enda. Krangler dine barn mye? Kjønn?
Zoey Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har to jenter, som kommer overraskende godt overens. Hadde på forhånd ikke trodd at de skulle ha det forholdet som de har. Kan sitte å bare se på hverandre for så å sprute ut i latter...som om de har noe som jeg ikke kan ta del i liksom. Det er godt å se. Det hender jo at de er litt for "på" hverandre, men ikkenoe å snakke om. Enn dine da
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 De er veldig hengivende overfor hverandre men jeg har i motsetning til deg to gutter. De er høyt å lavt til en vær tid. Kjenner særlig denne helgen at det var veldig godt nå nor dem tok kveld. Har vært litt småsyk og derfor har vi bare vært hjemme men det blir litt høyt under taket jo legner tid det går utover helgen og formen begynner å ta seg opp. Mine krangler en del og han som er minst er fææææææl og slå han som er eldst. Det er en av mine utfordring når den nye babyen kommer å en sitter å ammer og dem starter å slå hverandre. Har du andre bekymringer? Når tid har du term?
amidala, en til? <3 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hei hei!! Har tre tette!! Med tot 20 mnd mellom!! Altså, vår første var 20 mnd da tvillngene kom!!! Har vært til tider litt slit, men nå håper vi på å klare 4. mann, om ikke så leenge.. Vært gjennom ivf, (ps. kun ett egg på siste forsøk, da det ble 2... hi hi) og har 3 ferdig befr egg på frys... Greit å prøve, for så å være ferdig!! he he. Men 3 tette, JA DET ER NULL PROBLEM!!!
glad i mange barn Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 de tre største jentene er på knappe tre år,17 mnd mellm de to eldste og 18 mnd mellomm deto andre.ser de to eldtste er mye sammen og leker fint,men krangler likegodt... har gått helt fint med de tre,no problema,kommer jo mye an på hvilke unger man får oxså.det kan absolutt variere............
Zoey Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Kan tenkte meg at det er høyt aktivitetsnivå med to gutter, ja. Kanskje du slipper unna en del når de blir større. Tenker jenter og intriger i tenårene....det skal bli morro! Jeg har litt tid på meg til å bli vant med dette da...skal ikke ha før i september. Dersom det går bra, da. Har mistet noen ganger, så jeg prøver å ikke bli så alt for trygg på tanken. Andre bekymringer: Å ha overskudd til alle sammen? Vil jo så gjerne at de skal få alt de trenger. Tenk om de ser tilbake på oppveksten med to superstressa foreldre som ikke visste om de kom eller dro... Jeg har heller ikke fortalt det på jobben og da kommer jeg virkelig til å bli flau for det er langt passende anledning! Det er forferdelig travelt med småbarn og sikkert en overgang til tre, men de er nå så deilige! Har lyst å fylle hele huset.....men tror det blir stopp med tre, ja. Enn dere?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jeg er selv eldst i en søskenflokk på tre jenter der det er 14 mnd mellom meg og neste og 15 mnd mellom de to igjen. når det kommer til det å få mye glede av hverandre fordi man er så tette tror jeg det kan variere veldig. hos oss er de to minste relativt gode venner og er mye sammen på fritida, mens jeg aldri har hatt et slikt forhold til dem, hverken som små eller nå. tror at uansett hvor tette barna er har de ulik personlighet og denne spiller mer inn på om barna får glede av hverandre eller ikke. jeg ønsker ikke å få barn så tett som moren min fikk, da jeg skjønner hvor hektisk det kan være og hvor viktig det er å få tid til å bli kjent med hvert enkelt barn. dette tror jeg var ekstra vanskelig med tre så tette barn. dessuten husker hun masse ting fra vi var små,men er aldri helt sikker på hvem av oss det handler om... =)
Zoey Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Takk for innspill. Viktige ting du sier her. Og, det med å huske hvem som gjorde/sa hva har jeg faktisk tenkt mye på. Jeg skriver ned og filmer som en gal Nå er jeg så heldig at jeg slipper å arb full jobb og mannen min er mer hjemme enn borte (ute to uker og hjemme fire) så vi slipper unna det verste 9-4 maset. Men jeg skjønner hva du sier!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Mellom de to forrige er det bare 14 mnd, og han minste av dem er i underkant av 3 år når denne kommer. De to forrige har utrolig masse glede av hverandre, de leker sammen hele tiden, og gjør de samme tingene... De er like opptatt av den nye lille som skal komme, og jeg ser en stor fordel i at de allerede har hverandre når den nye gutten kommer og skal beslaglegge masse tid her hjemme... Tror det er godt at de kan søke selskap i noe som allerede er etablert. Så for oss er det en god ting å ha/få tre tette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå