Gå til innhold

bra vs ikke bra å være på dette forumet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye nytte av å være på dettef orumet etter min abort. Har fått svar på spørsmål jeg lurer på, fått trøst og forstått at jeg ikke er alene med tankene, følelsene og opplevelsen av det å miste en sterkt ønsket spire.

På den andre siden så har jeg virkelig innsett hvor vanlig dette er. Jeg har sett at mange av de som er på dette forumet har mistet opptil flere ganger. Jeg vet mye mer om alle de tingene som kan gå galt, jeg leser om mange som mister etter de "magiske" 12 ukene.

Ikke misforstå meg, jeg har virkelig hatt god nytte av dette forumet, men jeg er samtidig usikker på hvor sunt det er for meg å være innpå her og lese alt dette triste. Jeg vet ikke helt jeg, vet bare at jeg er gleder-gruer meg til det å skulle bli gravid igjen. Nå før aborten (som var min første graviditet) hadde jeg svangerskapskalender som jeg noterte på og fulgte med på hver dag. Jeg var inne på 1.trimester hver dag ogog klarte nesten ikke å tenke på annet. På 1.trimester_forumet ble jeg skremt av all prat om abort, jeg vet om flere som har fått "forbud" av lege/jordmor å være innpå der. Neste graviditet tror jeg jeg holder meg unna her hvertfall første trimester..jeg har mye glede og støtte av forumene her, men er det noen som tenker som meg og er litt todelt? Måtte bare få ut litt tanker..Er veldig glad for at slike forum finnes og jeg vet at mange har utrolig stor glede og nytte av det både i gode og vonde dager, bare så det er sagt og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg og er litt todelt. Har hatt utrolig nytte av å lese på dette forumet etter min sa, og snakket med masse folk som har opplevd det samme og delt masse tanker, opplevesler og slikt.. Men da jeg var gravid, min første graviditet også, var jeg inne på 1.trimester ca hver dag og ble rett&slett skremt over alt som KAN skje. Ikke alt trenger å skje nei, men ved å lese slike ting begynner jo tankene å surre og jeg ble enda mer obs på at ting kunne gå galt og klamret meg enda mer til håpet om at mitt svangerskap var bra og ikke som deres, at det ikke kunne skje med meg osv. Så da saen var et faktum, ble hele mine verden mørk der og da!! Jeg hadde opplevd det fæle som KUNNE skje! Og vet hvertfall at til neste gang jeg blir gravid, kommer jeg til å holde meg unna det forumet... For det skremte vettet av meg! Mens dette forumet om ufrivellig abort, har hjulpet meg masse :-) Derfor er mine meninger litt todelt!

Til slutt skal det selvfølgelig sies at det er kjempe fint å ha slike plasser man kan prate om alt! Er glad for det er jeg.

Skrevet

Er enig med deg i det du sier om 1.trimester-forumet. Skal holde meg unna der neste gang. Jeg er jo her fortsatt så det er ingentvil om at jeg har hatt stor nytte av dette forumet! Jeg tror jeg kommer til å se innom her titt og ofte frem til jeg blir gravid igjen, så holder jeg meg nok unna barn i magen-sidene frem til jeg er et godt stykke ut i graviditeten.. Jeg ønsker å benytte meg av det positive disse sidene gir, men føler at jeg da vil skjerme meg selv fra det som gir de negative tankene.

Skrevet

Jeg er helt enig, jeg har også to delte meninger i forhold til dette forumet. Men må først få si at det har vært veldig fint å være her, jeg har fått mye hjelp og støtte. Og synes også det er veldig fint å få hjulpet andre i samme siuasjon. Man føler seg så ensom og hjelpesløs, så det er godt å få snakket med noen som har opplevd det samme, og som vet hvordan man føler seg! Også veldig fint å spørre andre om råd.

Men er helt enig med deg i at jeg kommer nok til å holde meg unna både dette forumet og 1. trimester neste gang jeg blir gravid. Man blir jo helt vett-skremt. Kommer nok alikevell til å være ganske skremt ved neste graviditet med tanke på det jeg har opplevd fra før. Derfor er det ekstra viktig å holde seg unna slike forum tenker jeg!

Dere får ha lykke til jenter! Håper deres neste graviditet går bra!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...