Gå til innhold

Godt råd for tette babyneser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lunket vann på q-tips å dryppe inn i hvert nesebor,har hjulpet min datter hver gang.Fjerner stivt nuss forsiktigt med pinsett,er nesen tett lengre inni nesen så løsner jeg opp med lunket vann,hender hun nyser det ut da.Trygt å bruke lunkent vann istedenfor midler man kjøper for å bruke inni babyens nese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvann er også helt trygt, og morsmelk. Bruker sånn ballong til å suge ut snørr med etter å ha dryppet (får kjøpt på apoteket), ville nok vært veldig forsiktig med både q-tips og pinsett.

Skrevet

Er stivt nuss det samme som stivt snørr? I alle fall, fikk et tips om å bruke den runde enden av en hårnål (shingernål) til å ta det ut, funker som bare det ;-)

Skrevet

Her går det i snurret papirlommetørkler og nesespray.... :-) Prøvde q-tips en gang, men da begynte han å blø... fikk helt panikk og lovet meg selv å aldri gjøre det mer!

Den boble-greia som suger ut snørr fungerer ikke så godt hos oss, men det kan jo hende at det fungerer senere... :-) Han er bare 5 måneder... Prøver innimellom, men hittil fungerer papirsnurrer bra! :-)

Skrevet

Vi bruker mm, "ballongen" og veeeeldig forsiktig q-tips til aa hente ut det som ligger loest paa innsiden. Snuppa (6mnd) har vaert forkjoela i en uke naa, saa faar haape hun blir bedre snart.

Skrevet

vet mange bruker ting for å "fiske" ut fra nesa, men det er stor fare skade; enten at man dytter for langt inn eller rifter på innsiden. Babyer beveger seg ofte veldig mye og da har man ikke helt kontroll på q-tipen eller hårnålen. Saltvannet er sterilt og fysiologisk...lik konsentrasjon av salt som i kroppen + vannet er sterilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...