Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hei, hva synes dere om dette? Julaftens dag får kona litt svake veer. De feirer med bestemor og mormor og har sine tre gutter der. Pappaen har ikke lappen men driver å tar den, kona har hatt lappen i mange år, så de har øvelsekjørt sammen. De bor i Oslo og må ta seg til Ullvål sykehus. De tar med et-åringen i bilen og mannen uten lappen kjører ca1,5 mil. Han kjører siden hjem med det lille barnet og lar han være sammen med bestemødrer. Hva synes dere om det?
3xmamma Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Nja si det, kommer litt an på hvordan pappan ligger an i kjøringen det. Men synes godt de kunne droppet å ta et-åring med for å kjøre han tilbake igjenn. Første turen var jo grei nok iogmed at han da hadde med seg ei å lærekjøre med, (selv om hun kansje ikke var den mest oppmerksome på nett det tidspunktet) Vi hadde ikke gjort det, finnes jo taxi da. Men om en absolutt måtte kjøre selv så....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Synes ikke det er greit nei, man kan jo ta en drosje vel!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Skjønte ikke helt hvorfor dem måtte ta med seg 1åringen til sykehuset i utgangspunktet jeg da men..... Turen til sykehuset var jo grei nok. Men jeg hadde ikke tatt med barnet, så da kunne samboer vært på sykehuset uten å måtte kjøre tilbake uten lappen.
-Hengebuksvinet- Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 da hadde jeg heller kjørt til sykehuset alene. En ting er jo turen til sykehuset, den er grei siden han øvekjørte. Men i tillegg til at man sjelden er noen god sjåfør før man får lappen, må man jo tenke på hva som hadde hendt om han ble utsatt for en ulykke på hjemveien. Det hadde blitt dyrt, og hadde han skadet noen ville de fått problem med forsikringsutbetalingene. Så jeg synes det er dypt uansvarlig atferd, av tobarnsforeldre. Hadde det vært en ungdom, kunne jeg forstå at han ikke tenkte konsekvenser. Men voksne folk bør ha litt mer omløp i hodet Dessuten finnes det jo taxier og busser. Kunne ikke en av bestemødrene kjøre.
KaMa Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Reagerer ikke i det hele tatt. Men så har jeg bodd i land hvor folk gjerne har kjørt ulovlig leeenge før de har fått lappen. Syns det er mer skremmende hvor enkelt det er å få lappen i f.eks USA, som 16 åringer. Pappaen kan ha vært en ansvarsfull og god sjåfør, selv om han ikke har lappen. Og det finnes ganske mange uansvarlig sjåfører ute på veiene som _har_ lappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå