Northernlights Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Og har allerede fryktelig dårlig samvittighet! Kjenner jeg savner ungene allerede... Reiser til Norge for å se at mitt første barnebarn blir døpt, så det er en flott grunn til å reise, men den dårlige samvittigheten gnager allerede,ja... 12 dager borte,spesielt fra en toåring, det blir hardt. Gi meg en gjerne noen ord til oppløftning...Jeg skal reise mutters alene,
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Dette kommer til å gå helt fint. Alle kommer til å klare seg godt. Du får tid for deg selv for første gang på maaaange år, regner jeg med? Du skal ikke ha dårlig samvittighet!!!
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Ja,det er 11,5 år siden jeg var alene på "ferie" såpass lenge. Som mor så tror man jo man er uunnværlig ;o)
Gerd-Johan Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Jeg var borte fra min 4 dager første gang da han var 8mnd. Grøss og gru. Så var jeg borte en uke fra ham da han var 1.5, og 2 grufulle uker da han var 2. Besteforeldrene vil ofte ha han med på hytta i sverige, og det er liksom ingenting jeg skulle ha sagt. Det er som oftest bare en helg da, men har også vært både 5 og 6 dager. Det er ikke lett når man har to besteforeldre-par som maser og nesten krangler om å ha sitt eneste barnebarn Ofte må jeg sette ned foten.hehe. Jeg har hatt veldig mye dårlig samvittighet. Men nå som han er 3 og et halvt, har jeg oppdaget at det har hatt positiv effekt på ham. Jeg vokste opp med en mamma som aldri dro noe sted annet enn en liten bytur en sjelden gang, og jeg slet i mange mange år, faktisk langt uti tenårene, med separasjonsangst. Ikke ville jeg dra noe sted, og da jeg gikk på barneskolen fikk jeg panikk dersom jeg måtte ligge over på turer, hos venner, slekt osv. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Du trenger å være borte fra dem litt, og det er bare godt for dem å få tiden uten deg. Kos deg på tur, og gjør den til en god opplevelse Det gjorde ikke jeg på mine første turer borte, og jeg angrer idag
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 Det aller første jeg skal gjøre, er å sove! =o) Har ikke sovet ei hel natt på nesten 28 mnd...så det skal bli ufattelig godt.
Gerd-Johan Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Ja det bør du virkelig gjøre Jeg sov ikke. Jeg bare gråt og gråt, og det var det vel ingen vits i. Gutten hadde det supert han!
Alba44 Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Jeg skjønner deg så godt!! Men; tenk hvor det blir å ha litt tid for deg selv, nyte barnebarnet, sove masse og så deilig det blir å komme hjem igjen!! Det er jo det beste med å reise bort - alltid så godt å komme hjem ) Det gagner nok alle i familien at du får ladet batteriene. Lykke til & kos deg!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Kos deg du. Tenk så deilig å få kose med barnebarnet uten å ta hensyn til at 2 åringen blir sjalu! Men skjønner at det er tungt å reise fra dem da. Husker godt hvor sjalu guttongen ble når lille barnebarn kom til verden. Onkel var da 3 år og syns det var fryktelig at dadda fikk baby! Enda verre ble det da han fikk en lillesøster. Nå bor dadda og hennes lillemor 90 mil fra oss. Gjrot trøndere av seg de da. Lykke til med dåp, det går så bra skal du se. Og tenk så deilig det lbir å komme hjem igjen til lillegull!! Og du. NYYYT sjansen til å sove!!! KLem Godt å se at det er flere småbarnsmødre som er bestemor også. Føler meg litt alene om det av og til... Har barnebarn på 2 år og får et til i juli. Har selv en gutt på 5 og jente på 6 mnd. Også selvfølgelig dattern min på 20 da..
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 Ja,jeg må prøve se kun det positive i den turen der =o) Akkurat nå har jeg en knute i magen. Gubben er så langt nede fysisk akkurat nå,så jeg er redd jeg har tatt i litt for mye i antall dager jeg er borte...Men det er ei stund igjen,så da håper jeg bare han blir bedre til jeg drar. Svigerfar bor her, så han har sagt han skal hjelpe til litt. Men man kan jo ikke forvente at en så gammel mann skal ha noe stort ansvar. Jeg ble bestemor like før jul,og tror ikke flere er forventa i nærmeste fremtid. Men det vet man jo aldri. Har ei datter på 19 og en sønn på 21 som begge er i faste forhold,og så sånt kan fort bli til en familie.. Lillegutten var ikke sjalu da vi var der i jula,men vi fikk altfor lite tid med lillesnuppa,så det kan jo hende det hadde vært annerledes om vi hadde vært der mere. Ja.gleder meg til å sove ;o)
mayaya Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes det er toppers, jeg :-) Kan jo hende du må ut og handle... :-p
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2008 Tenkte ta med en brudekjole =o)
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2008 De selger DE flotte brudekjolene til 99 dollar borti her,nå! Helt nye...Åh,har sååå lyst til å ta med to eller tre stykker, men jeg får jo aldri plass. Er jo slett ikke sikkert de blir solgt engang.. :o/
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 jeg har lyst til å treffe northern jeg... skal kanskje uansett til stoooorbyn og treffe mayaya i februar, kanskje det går an å ta en dobbeldeit?
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2008 Ja,det må du gjerne =o) Pleier treffe mayaya i matbutikk-køer ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 hehe jeg hører rykter om det der, northern Men siden byen er stor og jeg er en landsbymus på vift kan det kanskje være seifere å finne et avtalt møtested... *vill og gal*
mayaya Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Selfangekjerringa er ute på livets glade dager, ser jeg :-p
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 3. februar 2008 Ja,vi kan jo møtes på hovedpostkontoret klokka 10:00 :oD
Northernlights Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 3. februar 2008 Klarer jeg ikke selge med en gang, kanskje du har en kleshenger og litt skapplass? ;o) Den jeg kikka på var kjempefin! Men er det "in" med lange ermer, eller ingen armer på brudekjolene nå?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. februar 2008 #24 Skrevet 9. februar 2008 hehehe.. giftemål tenker du på? hihi..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. februar 2008 #25 Skrevet 9. februar 2008 Forloverde er på plass og greier, må jo nesten slå til da, hehe.. Får se og gubben har slått fra seg tanken eller ikke, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå