Gå til innhold

Fant ut i dag... Hjelp! Jeg har drukket alkohol i svangerskapet og redd...


kommertilåblipappajente

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og prøve å orientere meg i ukjent verden. Jo mer jeg leser, jo mer redd blir jeg for alt jeg kan gjøre galt. Tok test i dag, og den var positiv - begge to. Så da er det vel ganske sikkert? Leser i septemberklubben at alle i samme båt kjenner ditt og datt. Kjenner ingenting jeg, bortsett fra kanskje litt ømme bryster når jeg tenker etter. . Jeg har alltid hatt ustabil mens, så jeg reagerte ikke så mye på at jeg ble litt forsinket. Jeg har gjort første kardinalfeil: Drukket alkohol. Mye! Det er det selvfølgelig helt slutt på nå, men jeg er veldig redd for at alle romjuls- og nyttårsfest, etterfulgt av de 3 siste helgene med 30-års lag har gitt dårlige odds for lille spiren. Huff, jeg tok en test forrige helg - og den var negativ. Så jeg trodde mistankene var grunnløs.Noen som kan berolige meg med at det går bra likevel?? I følge terminkalenderen er jeg i 7 uker (embryoets 5. - vil det si jeg er 7 uker på vei eller 5.?) Vet lite om dette og føler som jeg har strøket til mammaeksamen allerede. . Litt engstelig her jeg sitter. Takknemlig for noen oppmuntrende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror nok det skal gå bra... jeg drakk også i uke 5-6 og jeg visste heller ikke at jeg var gravid da... det også pgr av uregelmessig mens...

er nå i uke 22+3 så jg tror ikke det har tatt noen skade av det...

kan jo seff ikke si noe sikkert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - det går så bra ;-)

 

De fleste jeg kjenner inkl meg selv har ikke visst at de var gravid m èn gang. Jeg var på heisa-tur i Syden første gang jeg var gravid - absolutt ingenting i veien m prinsen min! Og denne gangen var det jul + nyttår med ENDEL rødvin... Vær så snill og ikke tenk på det - jeg har ingen kjente hvor barna har tatt noe skade av det. Det viktigste er at man lever sunt fremover nå ;-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vennina mi får dritinge 14 dager i strekk og gravid...ungen er faktisk tidlig utvikklet i alt og høyst oppegående....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av alle gravide har vært på styrtfylla en eller flere ganger før de fant ut at de var det, så slapp helt av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...