Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Velger å legge innlegget mitt her, jeg. Hvor jeg kan være anonym. For enkelte er jo så bedømmende at det halve kunne vært nok. Men hva synes dere om det å ta et par glass vin i helgen selvom man har et spebarn i hus? Jeg snakker ikke om å bli snøvledrita, kun om å kose seg litt. Jeg synes selv at det ikke er noe som helst problem, men har lyst til å høre hva andre tenker om saken. Er alle her inne skinnhellige? Eller er det noen som oss som vet å nyte en stille kveld når barnet sover dypt. For syns skyld; jeg ammer ikke, da det var noe pjokken nektet å gjøre.
børdi Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Pøh.. Jeg drikker da i alle fall en 4-5 kartonger med vin i uka.. HIKK
Gerd-Johan Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg tror dette er noe mange her inne er usikre på jeg. For jeg har sett så utrolig mange innlegg om akkurat dette, med bare få dagers mellomrom. Jeg har lurt på det selv også faktisk. Synes det er greit jeg. Tar gjerne et glass eller 3 jeg ja, selv om gutten er i hus. Har alltid hatt en høy toleransegrense på alkohol, og må drikke ganske mye før jeg blir full. Synes folk er altfor hysteriske. Det må gå an å kose seg. Sålenge man har vettet i behold, så er det vel ingen sak. Og om man så blir litt brisen, så mister man vel ikke alt som heter sunn fornuft fordet? Jeg vet ihvertfall at jeg skal være rimelig full før dømmekraften forsvinner. Ikke at jeg sitter hjemme å drikker meg full da.Det gjør jeg aldri. Men jeg har faktisk kommet hjem fra veninnekveld på byen, når pappaen har vært hjemme med gutten, og han har vært våken akkurat da, og sett meg på en snurr. Tror ikke han fikk de store traumene da, men har jo tenkt litt på det sånn i ettertid.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Jeg og mannen deler en flaske vin hver fredag, da er det helg. Og der har vi gjort i mange år, og kommer til å fortsette med.
Gerd-Johan Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg synes egentlig det er ganske lite i en flaske vin,når man skal dele den. Så jeg pleier å bruke veldig små glass når jeg og mannen deler en flaske, så virker det som det er mer i flaska. hahaha
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Beklager, ludderet. Men jeg visste ikke det. Ikke finner jeg det heller. haha, lille månen. Det var lurt. For en flaske er jo ikke særlig mye, nei. Det er så godt å kose seg litt i armkroken til mannen min med masse stearinlys. Jeg mener at man trenger det innimellom. Blir lite tid til kjæresteting med en liten en i hus.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 her blir det to store. har vi trelitersdunk blir det ofte et glass ekstra.
Gerd-Johan Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Ja det er kjempekoselig. Mannen min har nettopp begynt å få smaken for rødvin, og da er det ekstra stas å presentere ham for nye viner også. Viktig å ta vare på kjærestetiden, også når man ikke har barnevakt. Vi opplever ihvertfall at det blir mer at man går ut og er sosial når vi har barnevakt. Mer vennetid. For vi har ikke tid til venner ellers.
ScaryMama Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Jeg syns det er helt ok:) Det hender at jeg drikker litt vin hos svigers, og det har jeg gjort siden gutten var bare noen uker gammel. Ser ikke problemet?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Foreløpig har jeg ikke hatt ro til å gå ut så mye med venner. Liker ikke å være borte fra gullet. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Klarer liksom ikke slappe av. Var sammen med gode venninner en kveld, men satt bare og ville hjem. Håper det går over snart. Derfor vil jeg gjerne kunne få lov til å nyte noen glass vin hjemme. Jeg klarer fint å ta vare på barnet mitt. Det som antagelig gjør meg så usikker er fordi veldig mange har spurt meg om jeg ikke ammer for at jeg heller vil drikke alkohol. Men det er IKKE tilfellet. Jeg prøvde og prøvde og prøvde... Men den dagen pjokken spyttet ut melken igjen skjønte jeg at det var nytteløst. Sliter vel antagelig med alle disse kommentarene fra folk som ikke kjenner meg.
Dronningen! Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Det er da ingen som drikker alkohol her, i hvertfall ikke med barn tilstede.... I hvertfall ikke jeg! Ps: jeg har fått mitt i kveld:o)
Gerd-Johan Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Du skal ikke bry deg om hva folk sier. Jeg ammet ikke lengre enn 2-3 uker selv. Jeg slet og strevde, og satt med pumpa dag og natt. Gutten fikk ikke til å suge, og melken den var ikke mye å skryte av. Da lot jeg oss begge slippe, og begynte med MME. Har også slitt mye med kommentarer fra andre folk, som tror de vet bedre. Det værste er vel egentlig de som ikke har barn engang! Det jeg har lært, nå 3 og et halvt år etter, er å gi blaffen i kommentarer fra folk som tror de enten er perfekte mødre, eller vet mye bedre enn alle andre. Du vet best hva som er bra for ditt barn, og det er ingen som er en perfekt mor. Jeg har gjort mange feil, og det er en del av det å være mamma. Hvis du og kjæresten vil drikke rødvin, så gjør dere det. Så kan de som heller vil sitte med puppen ute dag og natt,fordi de ikke får til ammingen gjør det istedet. Man skal da leve og.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Helg = rødvin : ) Veldig koslelig å slappe av med noen glass en fredagskveld. Har ikke noe problem med å ta ett glass til middag, selv om sønnen min er med. Men noe rølpefyll hører ikke med når smurf sover hjemme. Selv om jeg skal innrømme at det har blitt for mange glass noen ganger.... Da er selvfølgelig enten jeg eller mannen min veldig forsiktig.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Det er alltid en som kan kjøre som må være edru. Det er vår regel. Det er så utrolig mye som faktisk kan skje, og vi er ikke fanatiske foreldre i det hele tatt. Det har skjedd endel ganger at jenta vår har trillet ut av senga og slått seg til blods og sprekk i lepper, da må man være i stand til å kjøre med èn gang til legevakta. Kan ikke ringe drosje og lukte alkohol da, og ofte kan ikke drosjen komme øyeblikkelig heller.. Dette er det bare å slutte med med èn gang. Ta heller vinkvelder hver for dere, ikke sammen.
Gerd-Johan Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Hahaha det er noe av det dummeste jeg har hørt. Hva med hjemme hos oss da, hvor det kun er samboer som har førerkort. Jeg har ikke fått tatt det enda. Det betyr altså at samboer aldri kan ta seg noen glass vin? hehe. Tror dere da er et av veldig få foreldrepar som ser det på denne måten. Hvorfor er man så fanatiske i norge? Jeg har vært mye i frankrike og italia, og de har en helt annen kultur. De er ikke alkoholiserte fordet. Hva så om man ringer taxi og har tatt 2 glass vin? Jøssemin, barnevernet kommer vel umiddelbart da! hehehe
KaMa Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Har det skjedd en del ganger at ungen deres har trillet ut av sengen og slått seg til blods, sånn at dere må dra på legevakten, så høres dere ut som litt skumlere foreldre enn de som deler en flaske vin eller to. Klarer dere virkelig ikke å sikre ungen deres bedre?
Gerd-Johan Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Enig med KaMa. Nå er ikke jeg noen perfekt mor, men ungen min har aldri falt ut av senga han. Og nå som han er litt eldre, har han en seng som er så nære gulvet, at om han faller, får han ikke særlig vondt. Hadde ikke gjort meg noe å dra på legevakta etter et par glass vin, Jeg er ikke brisen da engang.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 Hadde jeg likt vin så hadde jeg gjerne tatt et par glass hehe... Samboer & jeg kan gjerne ta oss et par øl. Som regel så drikker jeg Clausthaler da, så vet jeg at jeg er kjørbar uansett. Og jeg liker clausthaler!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Det ser jeg ingen problemer med, men måtehold er stikkordet.
d",)~^~^~ Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 Kjære HI, Som du ser så er det alltids noen som mener det er galt å drikke med barn i hus, mens flertallet , heldigvis, syns det er greit å ta seg et par glass i ny og ne. Dette er noe enhver må finne ut av selv. Men jeg tror neppe at legevakta hadde reagert dersom en kom med en febersyk unge eller lignenede og luktet litt alkohol på en fredags- el lørdagskveld. Her i huset hender det ofte at vi tar litt vin eller en øl på en lørdagskveld, og det har aldri hendt at noen av våre 3 barn har hatt behov for legehjelp i slike tilfeller. Syns det er positivt at dere har fokus på å være kjærester, tror det er viktigere omsorg for barnet det, enn å holde seg edru i tilfelle ullfelle. SKÅL!
prekæs Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Jeg drikker vin og øl, men har min voksnes sønn ord på at han er fornøyd med at han slapp å se foreldrene beruset. Så moderate mengder med unger tilstede.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #24 Skrevet 3. februar 2008 Å ja både meg o mannen tar ofte en øl eller to på kvelden når barnet er i seng. Ingen problem. Ang. at en må være kjørbar, så har jeg hverken bil eller lappen, så det spiller liten rolle. Man kan da ringe taxi. Er det snakk om syketransport kommer taxien med en gang. Og om situasjonen er så akkutt at man ikke har tid til å vente på den, så ringer man ambulanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå