duracellmamma Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Dette her handler egentlig ikke så mye om baby, men håper noen gidder å svare allikevel. Vurderer seriøst å ikke kjøpe noe valentinsgave til mannen min. Jeg er veldig glad i han, og vi har det veldig godt sammen ellers, men jeg har lyst å gi han litt lærepenger.. Saken er at han er den typen av mennesket som bryr seg aldri og husker aldri om dager som bursdager, bryllupsdager, eller andre spesielle datoer. Han husker aldri bursdagen min, valentindag er som alle andre dager i året, for å ikke snakke om bryllupsdagen vår. Da jenta vår var født i fjor høst fikk jeg ikke blomster en gang, var forberedt på å ikke få noe "mamma-gave ", men hadde faktisk håpet på blomster . Men nei, det har jeg tydeligvis ikke fortjent i hans øyne, selv om han var med under hele fødselen og så hvor dramatisk det ble til slutt ( nå dramatiserer jeg litt her, vet det og beklager, men var virkelig lei meg da ). Jeg er det motsatte av han, og det er kanskje derfor det gjør så vondt. Husker alltid om bursdager, pappadager ( han fikk sitt første pappagave rett etter fødselen )og alt det han ikke gidder å bry seg om. Han bryr seg ikke så mye om penger ellers , men gaver får jeg nesten aldri. Uten anledning har jeg ikke fått noe så lenge jeg husker, og med anledning heller ikke, siden han ignorerer alt. Så jeg er litt lei meg, vet godt at det ikke er verdens største problem, men det gjør meg trist, og har lyst å lære han litt hvordan det er. Han blir sikkert kjempe overrasket hvis han ikke får noe nå i februar, hvis han en gang kommer på at det er valentindag snart ( men han gjør jo det, med dagens reklame og press , alle må få det med seg ). Vet ikke helt om jeg gjør det eller ikke, er jo et menneske som elsker å gi gaver og vise folk at jeg er glad i de, så det er ikke sikkert at jeg klarer å la vare. Men har faktisk veldig lyst , bare for å se på hans reaksjon ( eller kanskje kjøper jeg noe til han, og så venter til for eks 24 ferb før han får det ). Kan dere komme med deres synspunkter ? Hva synes dere om det, hva burde jeg gjøre? Er det egentlig noe vits i lærepenger til 35-åring ? P.S. Kan noen være så snill og legge det ut på skravle for meg ?
duracellmamma Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. februar 2008 sånn... la det ut for deg jeg
Jannamor Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Veeell. Hvis har bryr seg så lite, tror du at han kommer til å merke/eller bry seg om du ikke gir han gave. Er han ikke den typen, vil det nok være verre fr deg og ikke gi enn for han å ikke få. Synes foressten du definitivt kan gjøre det. Men er det for å sette foten ned ved hans glemsomhet, må du ta det et sted han bryr seg om og merker. Ikke dager han ikke bryr seg om i utgpnkt. Tror jeg da.
Melkedrøm Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har ingen planer om å gi min samboer valentinsgave. Ikke fordi jeg er sur på han eller at han ikke fortjener det, men rett og slett fordi jeg synes alle disse dagene er noe skikkelig tull. Forventer selvsagt ikke å få noe gave fra han heller hehe. Men det er såklart moro å vise at man setter pris på hverandre i ny og ne, ved feks å gå ut å spise en bedre middag sammen, eller gjøre noe annet koselig Min sambo er heller ikke så flink med slike dager, han husker (faktisk) bursdagen min, men jeg får aldri gaver eller blomster ellers- noe som går helt bra Synes det er de andre små tingene man gjør for hverandre i hverdagen som gjelder jeg. Tror nok ikke det er noe "straff" for han å ikke få noen gave nei- hvis han ikke engang er klar over hvilke dag det er Men lykke til uansett.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes de fleste dagene man feirer i dag bare er tull... Men at man skal bli satt pris på dager som bursdag, bryllupsdag, farsdag/morsdag(men da er det gave fra barna som teller f.eks en tegning eller noe sånn). Etter fødsel synes jeg at man fortjener en liten oppmerksomhet også. Behøver ikke være mer enn en blomst altså. Bare noe som sier: takk for alt du har gitt og ofret for at vi skal få et barn sammen... Hvis mannen har vært en stor støtte i svangerskapet, så fortjener han også en oppmerksomhet i denne forbindelse ) Dropp gaven og se hva som skjer da vel?
Vårunge08 Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Min mann er heller ikke så flink på gaver. Fikk ikke noe da vi fikk vår datter for 3 år siden. Og har måttet be om det hvis jeg skal få kake på morsdagen.. Til min bursdag fikk jeg for noen år siden en herregenser i størrelse XL som passet kun til ham. :o/ Men på fredag fikk jeg en veldig koslig tekstmelding; "Tusen takk for at du er til elsklingen min".. - Uten noen som helst dag eller sammenheng. ) Så han kan da være søt, bare ikke på de dagene jeg og andre damer synes det er viktigst ) Tror jeg skal si ifra snart at jeg ønsker meg blomster eller noe på sykehuset når nestemann kommer. Og da må jeg nok poengtere at en fornuftig potteplante ikke er samme stasen... ;o)
bittelill Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Altså; at mannen ikke husker BURSDAGEN din synes jeg er forferdelig. Man skal da alle ha litt ekstra oppmerksomhet på bursdagen? For oss er bursdager veldig viktig, og jeg syns at det å gi gaver til sine kjære er en viktig ting å ta vare på. Ikke fordi at gaven i seg selv er så viktig, men fordi at såpass anstrengelse bør en forvente av hverandre.
togutter-08og10 Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hadde absolutt ikke gitt ham gave...
temi & keli Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Kan du ikke bruke pengene du skulle kjøpt gave til han for, og kjøpe gave til deg selv? Med fint kort, pent pakket inn.. -også legger du den på bordet så pakker du opp mens dere spiser frokost sammen, for det gjør dere kanskje? Dropper du gaven, og han dropper gaven, og han ikke merker noe, er det jo bare du som blir sittende igjen og være skuffa i alle fall?
siste"mann" ut Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Akuratt d me valentine gave er noe vi glatt hopper over. Mor/farsdag tar vi i all enkelhet, gir blomster, CD e.l. Bryllupsdagen pleier han å huske på og når vi har bursdag gir vi gaver. Synst Valentine har tatt litt av her til lands, er liksom handelstandens dag!
Slalotte Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Hvis han syns at valentins dagen er som alle dager så bryr han seg vel veldig lite om du kjøper valentins gave eller ikke?!?! Han hadde kanskje skjønt det hvis du hadde "glemt" bursdagen hans.. Altså ikke gratulert han med dagen.. Men det er jo ikke noe nytt at flest menn ikke husker de forskjellige dagene eller datoene.. Mannen min husker da vi ble sammen(skulle bare mangle, var jo trossalt nyttårsaften), dagen lillegutt ble født, bursdagen min, morsdagen, valentinsdagen +++ men jeg husker av en eller annen grunn da vi begynte å rote, dagen vi kysset for første gang, og dagen vi hadde sex for første gang, men forventer ikke at han skulle huske det, da hadde jeg kanskje blitt litt skremt.. hehe..
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jeg tror ikke jeg ville gitt ham noe, men det ville også overrasket meg om han ble skuffet for det. Han kan da ikke bare glemme dager selv, og så forvente å bli husket? Mange bryr seg ikke så mye om slike dager som valentinsdag og mors-/farsdager (meg inkludert), men kjipt at han glemmer bursdagen og forstår at du synes det blir skjevt fordelt når du husker dagene.
Boulengerina Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Da hadde jeg heller droppa å gi ham bursdagsgave. DET merker han nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå