Gå til innhold

Då va eg endelig blitt mamma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den vetle beibien inne i magen viste seg å være ein nydelig guttebeibi på 3655g og 52cm, me fint lyst hår og blåe auger.

Guten meldte sin ankomst på mandags kveld 28. jan (termin dagen), og fødselen pågikk i 24 timer, sånn at han var framme 23:43 på tirsdagen. Det var en lang fødsel, men alikevel synes eg at d va ein god fødsel, siden eg fekk epidural etter 19 timar og fekk då kvilt meg i 1 time før den store avsluttningen :P

Eg hadde 5 cm åpning når eg fekk epiduralen, (noe som var årsaken at eg ba om epidural, i tilfelle de neste cm skulle være like treige å melde seg, og eg va begynt å bli så sliten) Etter ca 2 timer hadde eg 9cm. Og når eg først fikk "lov" til å presse kom han i full fart. Kun 3 pressrier, så va han ute. Jordmora måtte rope ut på gangen etter sykepleieren og barnepleieren som skulle være til stede ved ankomsten. Så kom han endelig på brystet mitt. Åååå for ein følelse!! Eg har aldrig kjent noe lignande!! Barra gled dåke!! Han va så nydelig. Me visste ikkje kjønne, og var så hypnotisert av den nydelige beibien at me glømte helt ut å sjekka ka d ble før me fekk auga på tissen, og då snudde eg meg t samboeren min og sa "me har fått ein gutt".

Samboeren min var bare helt fantastisk og flink til å støtte meg. Etter at gutten va komt på brystet, blei den nybakte faren veldig rørt, og kunne ikkje ringe rundt og fortelle nyheten før ei god stund senere. D va kjekt å sjå synst eg :)

Så nå e me komt heim me gullet vårt, og leve i lykkerus. Han e så utrolig snill, våkne kun for å spisa og bytta bleia. Men ein ting jentår!!; Kjøp sånn ammebeskyttelse før beibien komme.(vetkje ka d hette egentlig!? men sånn silikon som ein legge på brystet) E ikkje dyrt og e gull vert hvis du ska bli såre!!

Jah, då va eg vel ferdig her inne på barnimagen (for nå). Blir garantert flere barn på oss, for denne opplevelsen er d besta me begge to har opplevd. Endelig etter mye prøving og endel tårer etter sa, har me et lite gull i armane våre, og alt har så absolutt vore verdt d!!

Lykke til t alle som skal få sine gull snart!!

Takk for meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med gutten:)

Ble helt rørt av å lese dette jeg!

Skrevet

Gratulere så mye me den lille : )

kose dere masse framover og lykke til videre =)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!Jeg sitter her med rier(uregelmessige,men harde)og gruer meg som bare det!!Dette er min tredje så jeg vet hva jeg skal....men det hjelper stort å lese om din fine fødsel.For det er jo tross alt verd alle smertene.Lykke til videre.

Skrevet

Når man leser sånne historier så bruser gledes følelsen enda mer...jeg er såååå klar for å hilse på nurket i magen. Den følelsen man får når babisen kommer opp til brystet etter mange timers slit...den MÅ bare være helt fantastisk!

Lykke lykke til med den lille...snart er det våres tur...2 uker igjen her:)

Skrevet

Fott historie. Gratulerer så mye. :-)

Skrevet

gratulerer som mamma,til en fin gutt.

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!! :o)

Skrevet

For en nydelig fødselsfortelling! :) måtte felle en tåre der :) Gratulere så masse med gutten, kos dere videre! :)

Skrevet

Gratulerer så mye til dere! Kos dere fremover, det er nå livet begynner (mener nå jeg)!

Skrevet

Gratulerer masse med den sjønne gutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...