Gå til innhold

Hvordan få kommunal bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har kommunal bolig eller har peiling på kriteriene for å få?

Stiller man sterkere som alenemor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut hjemmesidene til kommunen du bor i.

Der står det kanskje kriterier...gjør det ihvertfall på hjemmesiden til min kommune.

Skrevet

begynn å drikke, eller bruke narkotika.

da får du. ;-)

Skrevet

det kommer da ann på inntekt og livssituasjon.. ta kontakt med kommunen du hører til så kan de sikkert svare deg.

eller følg rådet til børdi, det ser ut til og fungere rundt i nabolaget her hvertfall..

Skrevet

ok;)

Men ingen som har?

Skrevet

de lo av meg når jeg spurte dem. jeg var vist ikke vansklig stilt som alenemor på os uten noe ste og bo...

Skrevet

Jeg har kommunal bolig. Fikk gjennom barnevernet. Vet ikke hvorfor jeg fikk, men de skrev iallefall en søknad til pleie og omsorgs lederen i kommunen.

Så fikk jeg en leilighet, når hun som bodde her tok kvelden..

Hadde leilighet fra før, men det var veldig høye boutgifter der. Er alenemor.

Skrevet

Kommunal bolig er ikke bare et "sosialt" konsept overalt. Enkelte steder har helt vanlige kommunalt ansatte også kommunal bolig.

Skrevet

Jeg sleit veldig med å få bolig på det private markedet og fikk kommunal bolig men kom aldri så langt at jeg flyttet inn dit. Men det var en helt OK leilighet på 70m2 :) sentralt også. Men ta kontakt med kommunen , de vet litt mer enn oss :P

Skrevet

Det er veledig kommuneavhengig hva som er kriteriene for å få kommunal bolig. I Bergen f.eks. er det for de alle mest vanskeligstilte og ikke noe oppegående mennesker bør eller vil trakte etter. Der er det også 2-2,5 års ventetid pga den enorme pågangen og den begrensede boligmassen...

Mitt tips; sjekk ut din kommunes regler!

Skrevet

Vi fikk etter å ha ventet 1 mnd ca... Skrev oss på en venteliste hos han som har med boliger i kommunen. Bor her pga av høye boutgifter andre plasser, men MÅ flytte innen et år, siden vi ikke får lov å bo her i over 3 år... Helt grei plass å bo egentlig:)

Skrevet

2 til 2,5 års ventetid?? hvor i alle dager er dette?!?! :P Fikk bolig etter 2 mnd ventetid jeg, men takket som sagt nei fordi jeg bestemte meg for å flytte vekk ifra den kommunen og garantert andre som trengte den mer enn meg ..

Skrevet

Ja, da bor dere nok i en "snill" kommune:)

Der jeg jobbet før fikk man ikke om man ikke var veldig veldig vanskeligstilt. Hjalp ikke å argumentere med høye boutgiter, det var inntektsgrenser + en del tilleggskrav man måtte oppfylle + en egen vurdering i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...