Gå til innhold

Gode tips til å reise alene med liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en uke reiser jeg på min første flyreise alene med lille M til Spania. Vi har reist en del tidligere, men da har mannen min vært med. Så, lurer på om noen har noen gode tips som jeg kan få når man skal være alene på fly med en liten (9 md gammel) baby? Han er altfor stor for babybjørnen (og har ikke bæresjal), så lurte litt på om jeg burde ta med bæremeis. Noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere gjort med mating, går det greit å få varmet morsmelkerstatning/ middagsglass på fly? Tidligere har jeg bare ammet, så det var liksom så greit. Og, håper jo at han sovner etterhvert (selv om han ikke er så god på soving...), men hvordan har dere gjort det, tror liksom han er for stor til å sove over fanget mitt, at han vil dekke hele setet og vel så det, og dersom flyet er fullt, så må jeg vel legge ham opp mot skulderen min? Er det noe smart utstyr som jeg bør få tak i for reisen?

Alle gode tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heller aldri reist alene med liten baby, men jeg har opplevd personalet ombord på fly som behjelpelige med å varme opp middagsglass og melk:-)

Sørg bare for å ha med nok av melk og gjerne litt vann. Smokk er lurt om M bruker det:-)

Våtservietter, skift i tilfelle uhell.

Pakk i en bag som kan henges på skrå over brystet ditt. Kanskje ikke det er så dumt med bæremeis om du ikke har en liten reisetrille du kan bruke da!!! Det kan bli tungt å bære alt selv....

GOD TUR!!!!

Skrevet

Jeg ville hatt med bæremeis! Han kan jo sitte selv.

Jeg har reist to ganger med lille krokodille helt alene - og jeg får jo aldri avlastning.

Bæremeis bør du skaffe deg. Jeg har fortsatt stor sans for bæresjal, for den kan varieres i mange bærestillinger som kan være kjekt!

Jeg trenger dessverre min selv, ellers kunne du har fått lånt.

Ha med grøt/middagsglass/vann/MME (ev.) i en sekk eller en veske som du kan henge over skulderen!

God tur!

Jeg ser dere dessverre ikke likevel - har ikke bil lenger :-////

Og Lima får jo besøk...

Skrevet

Takk for svar! Fikk bæremeis til dåpen, og vi brukte den forrige helg, og lille M synes det var veldig stas å sitte der når vi var ute og gikk på tur. Men, den er jo veldig stor da, så tenkte litt på om det blir litt mye å bære på dersom han sovner, og jeg likevel må bære ham i armene. Men, tror nok at jeg tar den med i tilfelle.

Skal ta med ekstra med bleier, våtservietter og mat. Med kaoset på Gardermoen de siste dagene, så vet man jo aldri hvor lenge man blir borte.

Hva har skjedd med bilen din, Lunas gutt? Synd du ikke kan bli med på treff. Ingen andre du kan sitte på med, dersom du kommer deg til sentrum?

Skrevet

Hei!

Jeg har fløyet alene med Lykketrollet, med Norwegian.

Vi var heldige og hadde en ledig sete ved siden av oss + at Norwegian lot oss ta med bilsetet inn i flyet. Dermed kunne Lykketrollet sitte i bilsetet under reisen. Måtte ha han på fanget med egen sikkerhetsbelte når vi lettet og landet.

Vet ikke om du har mulighet til å ha med bilsete + det er jo ikke sikkert du får ledig sete ved siden av deg. Tenkte jeg skulle nevne det uansett.

Ringte både SASBraathens og Norwegian før jeg bestilte turen og opplevde at Norwegian var mer fleksible angående det å reise med baby. Det var greier å ta med utstyr ombord med Norwegian, sånn som bilsetet.

God tur!

Skrevet

Takk for tips! Men, regner med at du da har brukt det minste bilsetet, det som har sånn bærehank? Lille M har vokst ut av det setet for lengst, så vi har nå fastmontert bilsete til ham. Litt mer komplisert å få med det. Veldig synd, for var så greit med det andre bilsetet.

Skrevet

Stemmer det, brukte det minste bilsetet (med bærehank). Brukte det på toget også, det var supergreit!

Skjønner det blir litt plunder med bilsetet dere har nå.

Håper dere får et strålende opphold i Spania. Det høres deilig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...