Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 er i uke 35,4 og har ikke fått strekkmerker enda. Hvor stor er sjangsen for at jeg får det nå? Har brukt biotherm sin strekkmerkekrem siden 3 mnd. Vil ikke ha!!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Hahah,bare vent du;=) jeg hadde ikke fått et eneste strekkmerke før nå på slutten.uke 36-37 kom de!!! Ikke på magen da,men på rompa,puppene og låra!!!! har smørt med hele svangerskapet jg også... Trodde virkelig jg slapp unna...men neida:=( Kan jo håpe du slipper unna.. Men mange får ikke strekkmerker før de føder eller etterpå.Så det kan skje når som helst.
~Mita~ Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 er i uke 37 nå, og har ikke fått noen enda. har heller ikke brukt noe spesiell krem, bare vanlig bodylotion som jeg alltid har brukt. Satser på at jeg slipper å få de, men om de kommer så er det vel ikke verdens undergang..
Lillegull2008&2010 Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 har venner og bekjente som har fått siste uka, og etter fødsel til og med, så de kan nok komme, men du kan jo være heldig å slippe unna Jeg er 39+3 nå og har ikke fått strekkmerker enda, men vet at de kan komme når som helst, både før og etter fødsel. drømmer om å slippe jeg også
~falck~ har fått baby! Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Jeg tror ingen krem kan gjøre så huden ikke sprekker opp å lager merker! Dessverre... Jeg hadde ingen strekkmerker før etter barnet hadde kommet og huden begynte å trekke seg sammen igjen - da så jeg dem! Altså etter fødsel..
Marit & de 3 knøttene Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Strekkmerkene mine kom de 3-4 siste ukene av 1 svangerskap. Fikk masse vann i kroppen på slutten og da kom de gitt! På puppene, magen, hoftene og innsiden av lårene :-(
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Dette er mitt 3. svangerskap og jeg har aldri brukt noen krem. 1. gang la jeg på meg over 20 kg pga mye vann (skvalpet når jeg gikk!) men har fremdeles tilgode å få strekkmerker. Nå er jeg i uke 35 og lever i håpet om å slippe denne gang også.
gullet84 Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er i uke 39 og har ikke fått et eneste strekkmerke, har heller ikke brukt noen kremer bare bodyloation til hverdagsligbruk. Jeg tror det er opp til hver enkelt og hudtype:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Jeg hadde ikke i 35+4 og heller ikke nå når jeg har 4 dager igjen til termin. Tror ikke jeg får det heller! Men noen kan få det tidlig, andre helt på slutten. Veldig individuelt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 har ikke strekkmerker noe med underhudsfett å gjøre? forrige gang jeg var gravid sa jm at jeg ikke trengte bekymre meg for det, siden j hadde så lite underhudsfett..... vet ikke om dette stemmer, men har ingen merker ;0)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 tror heller det er større sjanse for og få det om huden er tynn og har lite underhudsfett
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Hei. nei du trenger absolutt ikke få det. Jeg fødte for 10 år siden, var da 20 år. Veide 53 kg og fikk ikke et eneste strekkmerke. Smørte meg heller aldri. Rart egentlig, fordi jeg var så liten og gutten min veide 4100 g. Jeg fikk heller ingen mage før jeg var 7 mnd på vei, men den siste måneden kom maven skikkelig også. Skulle jo nesten tro at jeg som var så litta ville få en del merker da, men nei da. Jeg tror vel egentlig det ikke er noen fasit. Kanskje arvelig eller rett og slett flaks. Kanskje jeg hadde tøyelig hud eller noe. Det viktigste er og ikke tenke på det. Jeg tenkte ikke på hverken strekkmerker, fødsel eller noe jeg og fikk ikke noe negativt i det heletatt. Fødselen varte i 28 minutter. Så ikke ta sorgene på forskudd og fortsett og smør, det skader iallefall ikke. Lykke til.
Mira* Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Har ingenting, jeg. 3 dager til termin. Magen er kjempesvær og huden er glatt og jevn. Tror jeg må ha kjempeflaks! Håper de ikke kommer nå så sent.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk ikke sist jeg var gravid og har ikke fått noen til nå. Babyen kommer i neste uker
PlinkiPlonk Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Dette er mitt 3dje SV, og har ikke noen strekkmerker fra noen av svangerskapene.Smører meg aldri heller. Men første gikk jeg opp 25 kilo, andre 12 kilo og har gått opp 1,5 kilo med denne her, er i uke 29. Så tror ikke jeg får nå heller.
*lima78* Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Jeg trodde ikke jeg hadde strekkmerker etter mitt første sv.skap. Men så kom sommeren og sol, og med det dukket det opp sånne velkjente "sølvblå" merker øverst på lårene og på undersiden av puppene... Festlig! Heldigvis er det ikke så mye da:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk ingen strekkmerker i forrige svangerskap og har ingen sålangt i dette heller. Men ungen ligger annerledes nå så jeg har ingen forhåpninger om å slipppe denne gangen. Ei venninne av meg hadde ingen strekkmerker før i uke 38. Men når magen da sank så fikk hun en del helt nederst. Men de er ikke så store så de dekkes nesten helt av trusa. Så håper du er like heldig som meg at du slipper!!
anne* Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Jeg kjenner mange som fikk sine merker under fødselen faktisk, og noen som fikk etterpå. Er jo litt irriterende når en tror en har sluppet unna... Men de fleste blekner jo godt over tid og vises nesten ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå