Gå til innhold

keisersnitt før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille tass/tassine ligger i seteleie og jeg lurer på om jeg velger keisersnitt om det kommer til å skje før termin eller etter? Er førstegangsfødene. Evt hva ville dere valgt, keisersnitt eller setefødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvist du får tilbud om KS så blir vel det tatt ca ei uke før termin uansett.

Tror jeg hadde gått for vaginal fødsel.

Skrevet

Keisersnitt skjer alltid før termin, med mindre det er haste da...

Jeg ville valgt ks, er så mye som kan gå galt under en setefødsel, selvfølgelig går flesteparten bra, men jeg ville ikke tatt den sjangsen. men dette bør du vel egentlig diskutere med jordmor, alle er vi individuelle, og det kan hende at den ene passer deg bedre enn den andre:)

Lykke til!

Skrevet

Nei det er ikke riktig. Jeg skal ha KS hvis ikke fødseln startet to uker etter termin. Nekter å bli satt i gang grunnet tidligere fødsel.

Jeg hadde ikke valgt KS foran setefødsel. Mye større inngrep.

Skrevet

Leste at setefødsel ender som regel med klipping og tang. Babyen min ligger i sete, har gjort det hele sv.skapet, selv vil jeg velge ks selv om jeg har dårlig erfaring fra dette i første sv.skap. Velger ks da det er mindre farefyllt for babyen min og alt er under kontrolerte forhold. Men det er som sagt min mening og mine ønsker, alle amdre må jo velge utifra hva de synes er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...