nr2 på vei :) Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Hvor ofte er dere hos legen? Jeg har ikke vært hos legen siden uke 12, og har ikke time før i uke 32. Er nå 27 uker på vei... Har vært hos jordmor to ganger, men trodde det var slik at en skulle gå annenhver gang hos lege og jordmor?
liten spire Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 kommer veldig ann på hvem kommune du bor i . siden du går hos jordmor så er det ikke sikkert du få gå til begge steder pga sparing i kommunen.. det var i hvertfall sån der jeg bodde før. Dette er mitt tredje svangerskap og har flyttet til en ny kommune ( fredrikstad ) og her får jeg både jordmor og lege . går annen hvergang men er hos begge ca i gang i måneden
Maren - på overtid Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Det bestemmer du selv, om du vil gå til jordmor eller lege. Jordmor har mer kompetanse på graviditet enn hva legen har, så jeg går kun til jordmor. Er hos legen for sykemelding (jobber 60%), men da tar hun ingen svangerskapskontroll. Er hos jordmor ca hver 4. uke siden uke 12, ul teller da som en av kontrollene.
Mrs. icsi og småen Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Her jeg bor er det det samme som hos HI. Jeg var hos legen i uke 12, hos jm uke 16 + skal i uke 24, og har vært på UL i mellomtiden. Legen skal jeg ikke tilbake til før i uke 32. Da følger jeg "skjemaet" som jeg fikk hos legen første gangen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 her hos oss er det du som gravid som bestemmer, du kan velge å gå kun til lege om du vil det, eller kun til jordmor om du vil d, eg har ikkje vert hos legen på heile svangerskapet, og har heller ikkje tenkt å gå til lege dersom det ikkje er nødvendig, da eg synest at eg får den oppfølginga eg treng hos jordmora... så regelen er her: du får gå så ofte du føler du trenger det, til lege og/eller jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå