Gå til innhold

Penicillin og 6 måneders gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få ham til å ta den? Har en målesprøyte som jeg prøver å gi med, men han bare spytter ut igjen. prøver å blåse på ham for å få ham til å svelge, men det funker ikke.

Går det å blande i fruktmos eller grøt, kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan du blande i hva du vil... Skjønner godt at de små ikke vil ha det. Smaker jo møkk:) hehe.

Har blitt fortalt selv fra når jeg var liten og skulle ha penicillin.

Jeg merker at det var blandet ut i alt mulig som syltetøy, youghurt mm.

Så jeg nektet da også, men bare prøv og bland det i flere ting hvis han nekter..

Skrevet

Står vel i pakningsvedlegget om og hva du bør/kan blande det i. Husker ikke helt jeg, men det jeg husker er at det ikke hjalp å gi det med Yoghurt eller saft ihvertfall! Det smaker møkk, og hadde jeg ikke vært veloppdragen voksen, hadde jaggu ikke jeg heller tatt medisinen min ;)

Endte alltid opp med at det mer eller mindre måtte tvinges ned. Brukte den minste sprøyta og sprøytet det ut helt bakerst i munnen. Funket fint, gikk fortere for hver gang. brrr... Går greit sålenge det er 2,3,4ml det er snakk om og ikke 10! c",)

Skrevet

Vi fikk penicillin med sukker i, smaker ok og lettere å gi! Tror det er mindre skadelig enn å tvinge det i en så liten baby. Du får prøve å stikke sprøyten så langt at det renner ned svelget hannes. Snakk med lege for ev å få en som ikke smaker så pyton!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...