Gå til innhold

Er kvalm i uke 37. Hjelp meg litt her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket ligger på 100/60

Sist gang hos legen spurte han meg om jeg var kvalm og sånn. Jeg sa nei, selv om jeg egentlig var det. Men trodde det var pga. omgangssyken som har "herjet" i barnehagene rundt om, og dattera mi hadde det. Glemte derfor å si det....av en eller annen grunn.

Men disse to ukene siden jeg var hos legen har jeg vært mye småkvalm, slik at jeg nesten må spy. Det har komt og gått....

Hva er det tegn på?

Jeg har ikke peiling på alle de "diagnosene" men tenker på svangerskapsdiabetes, for høyt blodtrykk osv. osv. ja at noe er galt....

Er dette normalt å være litt småkvalm eller bør jeg oppsøke lege?

Skal til legesjekk på tirsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved svangerskapsforgitning skal blodtryket være 160/90 eller høyere, ødem og sukker i urin.. Hver for seg er disse symptomene ikke farlige.. Jeg er også kvalm og hadde blodtrykk på 154/95 sist jeg var til legen, skal tilbake på mandag å sjekke igjen. Men når jeg har verken ødem eller sukker i urin er det ikke farlig. Tror det er normalt å være litt småkvalm når magen blir så stor, trykker på forskjellige plasser. Dette er det jeg vet vertfall, håper det hjelper deg.

Skrevet

Kvalme i kombinasjon med magesmerter øverst i magen kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men ellers er det i følge min lege normalt å bli mer kvalm igjen mot slutten av svangerskapet. Jeg er også mer uggen igjen nå (uke 33), og det har jeg fått beskjed om at er nokså vanlig. :)

Skrevet

imunsystemet mitt har jobbet på spreng hele graviditeten.. har ikke vert syk en eneste gang:D

men har vært uffen i magen i det siste:S er 30uker nå så vet ikke hva det kan være.. blir kvalmen av diverse ting og føler meg litt daff..

så du er ikke alene om å være kvalm:D men det er jo bare å ta en telefon til legen eller jordmor for å få dem til å sjekke og avhøre dg..

Skrevet

uke 30 og kvalm her også. Svimmel innomellom, magesmertene er i nedere del når de kommer ( mer enn jevne kynnere). Har trodd det har vært fordi jeg er ekstremt sliten og lever under litt vel store belastinger om dagen ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...