Anonym81 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Gutten min på 4 uker er så tett i nesa, har vert det i 2 uker nå. Av og til litt vanskeleg med amminga, da han har trøbbel med å puste med nesa. Bruker både nesesuger og saltvannsdråper, og dette hjelper, men synes det er litt rart at han skal vere så tett når han er så ung. Er han ikke ganske immun pga beskyttelse gjennommorsmelka. Er jo ganske mye ute på tur, men kler såklart veldig godt på han. Flere som er tette? Gode råd?
Legekjærringa Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Min sønn har også vært veldig tett i nesa siden han var 12 dager gammel, etter et sykehusopphold. *Rhinox finnes for barn 0-2 år, fåes på apotek. *Bruk saltvann eller morsmelk. *hev hodeenden på senga med bøker eller spesielle klosser man får kjøpt. *du kan også heve madrassen i vogna med ett sammenrullet hånkle e.l. *ikke ha det for kaldt der hvor du skifter på babyen, 23-24 grader ok. *unngå trekk og obs etter at du har badet han. Ta et lite teppe på han til han får vent seg til temperaturen utenfor badet. *Har du det veldig kaldt på soverommet kan du vurdere å bruke en typp bomullslue (strides litt om bruk av dette, spør HS) tett nese er ikke farlig, bare ubehagelig når babyen skal sove eller spise. Legg babyen på magen i våken tilstand mens du sitter hos han. Bra for trening og drenasje sies det. Håpe dette hjelper deg litt på veien.
*1+1=2 små* Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 sier bare takk for svar jeg også, selv om jeg ikke stilte spørsmålet! Kanskje snuppa mi er tett i nesa fordi vi har stellebordet ganske nærme vinduet hos oss....hun er 9 uker og har vært småtett i nesa helt siden fødsel...blir bare værre og værre egentlig...
mæjah Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 drypp en dråpe morsmelk i nesen på babyen. høres litt ekkelt ut, men gjorde det på min gutt i natt. funket kjempebra lykke til
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Kjøp nesesuger i babybutikk de er helt supre. Den er med slange der du putter enden i nesehulet og du suger med munnen din. Slangen er så lang og du får ikke noe inn i munnen din. De fra apoteket er bortkastet penger (for oss). Det er helt vanlig at baby er tett i nese siden de ikke kan puste med munn kunn igjennom nesen, og de pleier å nyse ofte for å rense luftveiene. Jeg pleier å dryppe mm og venter i ca 2 min så suger jeg ut og snuppa blir så fornøyd og sover mye bedre
Miza Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Det anbefales ikkem lenger å bruke morsmelk i nesa. Når barnet er så lite, er morsmelken veldig tykk, og gjør dermed mer skade enn gagn! Har nettopp spurt øre-nese-hals-lege.
Lunita_ Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 jeg viste det var noe som skurret med melk i nesa!har alltid synes det høres ekkelt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå