BlåklokkaVest Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 På ultralyd i uke 32 mente legen å se at dette måtte være en jente. Sjekket flere ganger. Men nå igår var jeg til ul igjen, og da fikk jeg beskjed om gutt! :-) He-he! Heldigvis har jeg tatt det hele med kjønn litt med ro, og tenkt at jeg ikke skulle henge meg for mye opp i det (være forberedt på at det kunne bli gutt selv om de sa jente). Men ble selvfølgelig bra overrasket likevel :-) Fikk selv se på mens de tok ul, og det var i mine øyne heller ikke tvil om at dette var en gutt :-) Så nå regner jeg med at det blir to glade småbrødre i hjemmet når gutten kommer til verden :-) Glade foreldre også selvfølgelig! Vi har to skikkelig go'gutter fra før, og tar mer enn gjerne imot en til :-)
BlåklokkaVest Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. februar 2008 Flere her inne som har fått slike beskjeder forresten?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Forrige gang ville vi ikke vite kjønnet, og fikk ei jente. Nå ville vi vite det, og på UL uke 19 + 5 viste det ei jente til. Først var jordmor litt usikker, pga lengde og størrelse på lårbenet, sa hun da, for det minnet om gutt, men hun fikk tatt UL av kjønnsorgan, og da viste hun at dette var ei jente. Men jeg nøler fremdeles jeg, når jeg ser på UL-bildene, så syns jeg barnet virker så maskulint. Også har jeg hørt om så mange som har fått vite de skulle få jente og født gutt. . Gutt, så klart moro, så lenge vi har jente, og mannen min er den eneste til å føre sitt etternavn videre. Jente, så klart moro det og, billig er det også, med tanke på alle klærne som kan brukes om igjen. Men det viktigste, det spiller jo ingen rolle hva det blir, så lenge det er velskapt
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Årets nyttårsbarn her inne, viste jo jente på 4 UL, men ble gutt. Ei på jobben ventet jente, men fødte gutt. Også deg.
BlåklokkaVest Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 Ja, det er jeg helt enig i! Så lenge barnet har det bra, så er jeg fornøyd :-) Ser virkelig frem til fødselen nå, men håper virkelig å få gå til 37 uker i alle fall. Det beste hadde vært om han kom til termin. Da er det mindre sjangse for styr m amming og sånt.
Phantom´ Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Har hatt 3 UL og sett jente hver gang, så jeg blir veldig forundra om det kommer ut en gutt. Da får han i alle fall mye rosa kjoler å gå med ;-)
BlåklokkaVest Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2008 He-he-he! Skal krysse fingrenen for deg :-)
mammalade4 Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Har 2 + 1 jenter fra før og alt inni meg sa at dette ble en gutt,men alle ultralyder (3) viser jente sier de. Jeg synes den var hard å svelge, ikke fordi jeg ikke vil ha en jente igjen tvertimor, men fordi jeg var like skråsikker med de to andre på at det var jenter og hadde rett. Men skal si meg enig med phantom at blir dette en gutt,så har jeg mye rosa og kjoler han kan gå i. :-) Men en annen ting, har nesten aldri hør om at folk som ventet jenter fikk gutter,men har hørt at det er vanlig at de tror jenter er gutter. Pga av hovne kjønnslepper. Mange som har trodd at de ventet en gutt og har fått en prinsesse i stedet... Uansett, må nok igjennom fødselen før vi vet helt 100 % sikkert.
72moddelen og tulla Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 ja ja, vi har sett jente på flere UL, så kommer det gutt får han mye rosa klær, har gått litt amokk da sistemann var så veldig gutt. Ja ja, vi får se når babyen blir født, he he. Blir Elevira eller Ådne.
trebarnsmamma? Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Vi og tre forskjellige leger/jordmødre har sett "den klassiske kaffebønna" på tre ulikeultralyder, og ingen av de har sagt at de har vært i tvil om kjønn - så her blir det SJOKK om det kommer en gutt. Vi har gutt fra før så har tatt litt av i handling og strikking av jentetøy..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Noen som vet om det er noen andre måter å se på UL om det er gutt eller jente på, uten å se direkte på kjønnet? Om man kan se det på hvordan de er innvending fra siden? Kjenner nemlig en som sier han har lært på medisinstudie å se hvilket kjønn det er, ved å studere UL-bilder. Han mente han kunne se hva mitt er, selv om man bare ser den fra siden.. Jeg tror ikke så mye på han, at jeg ikke ville vite hva han mente da. Han mente det er gutt. Vi ville ikke vite det på ultralyd, men har fått høre mange forskjellige meninger om kjønn på babyen nå da. Noen mener de ser det på magen også. Før mente de jente-mage, men nå plutselig sier de gutte-mage.. Har UL-bilde på profilen min, om noen vil se hva jeg snakker om.
ALMA1 Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Hehe da blir det nok en veldig rosa gutt her også jah.....Ul viste jente,selv syntes jeg det så ut som gutt,og følelsen min hafr altid sagt at det er gutt,men ettersom Ul viste jente så antar jeg det er det....menmen,samme hva det blir,like velkommen,men som sagt,det blir shopping på pappa hvis det kommer en liten gutt;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Oj, det var overraskende at det går an å ta feil i uke 32? Hvorfor UL så ofte? Jeg hadde UL i uke 29 og så tydelig ei jente, det var så tydelig at jeg kan ikke forestille at det ikke kan stemme. Også er det da vanskelig å forestille at noen tar feil såpass sent i svangerskapet. Men da jeg spurte legen om han også kan se andre ting som bekrefter at det er jente (som livmor f. eks) sa han at dette er umulig. Men jeg kjenner folk som har hatt UL og fått bekreftet jente fordi legen ser en livmor. Og så hevder noen at dette er umulig. Ja-ja...
BlåklokkaVest Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. februar 2008 Ultralydene var ikke planlagt. Den i uke 32 ble tatt på grunn av mistanke om vannavgang. Den ul jeg tok nå i uke 35 ble tatt fordi jeg var innlagt på sykehus. Fikk omgangssyke og spydde noe helt forferdelig (+diare). Ble skikkelig dårlig og ble lagt inn til for å få intravenøst. De sjekket baby med ultralyd for å se om han hadde det bra. Det hadde han heldigvis :-) Estimert til 2500gr, så de regnet med han ble ca 3500-4000 gr ved termin. Jeg spurte pent om de kunne ta en kikk på kjønn, og legen var svært så sikker i alle fall. Ut fra det jeg kunne se selv, så var det i grunnen ikke tvil :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå