Matja Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Er det noen som vet hvor lang tid det tar å behandle søknaden om os? Jeg har jo nettopp funnet ut at jeg får os, men må jo søke likevel. Å få os i Bergen betyr at jeg får barnehageplass, men det er jo bare 1 mnd til fristen for bhg-søknaden går ut, og da må jo papirene være på plass også! Hjelper det å mase på nav, kanskje?!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Vil no tro at du kan søke bhg plass, og skrive at du er alenemor, men at du ettersender papirer. Du får jo ikke os før dere har vært på mekling heller, og det tar alltid litt tid. Det er hvertfall slik jeg skal gjøre det. Jeg søkte os i begynnelsen av januar, men skal først på mekling denne uken.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Har MANGE ganger erfart at man MÅ mase på nav for å få de til å få ut fingern.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk beskjed om at behandllingstiden skal være maks 4 uker. Men samtidig driver de med omlegging av systemer, noe som gjør at de ikke har like mye tid til saksbehandling... Ring å mas du!
Matja Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 Mekling? Her er det tydeligvis en som ikke vet hvem jeg er som har svart, eller så har jeg misforsått noe veldig her, for jeg skal vel ikke mekle noe som helst? Bf bor jo i England og er ikke inni bildet i det hele tatt. Så da trenger jeg vel ikke mekling??
Gjest anouschka with Love Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Hehehe, nei du skal seff ikke på mekling!! De har saksbehandlingstid på 3-4 uker, stemmer ikke det innen for forvaltningsloven? Og du får tilbakebetalt. Men skjønner ikke hvorfor man stiller sterkere på BHG rekruttering selv om man har OS? Teller ikke alenemamma/pappa uansett?
Matja Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2008 I Bergen er det KUN aleneforeldre på os som får bhg plass. Da står de på 3. pri. Nå står jeg uten pri i det hele tatt. Dvs at hvis du tjener 10 kr mer enn øvre grense så får du ikke os og dermed heller ikke bhg plass!! I mange andre kommuner holder det å være aleneforsørger.
Gjest anouschka with Love Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 For en merkelig prioritering! Skulle tro det var like viktig å få enslige inn så de slapp å gå hjemme på OS noen ekstra år...Det koster mer... Men denne kommunen jeg bor i har ikke prioritering av enslige i det hele tatt så Bergen har iaf noe ;-).
Matja Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 For hvis jeg hadde vært hjemme med full OS da hadde jeg iallefall fått bhg-plass, men hva skal jeg med bhg-plass hvis jeg går hjemme?? Jeg vil jo jobbe... SKal ringe saksbehandleren min i morgen, for det er vel han det er best å mase på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå