Gå til innhold

Jeg er så ... redd... fortvila... :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er 6 mnd, og nå som jeg burde kose meg og alt, så går jeg stort sett bare og gruer meg til at permisjonen min går ut 23. mai... Synes hun er så lita, og vil ikke ha henne i barnehagen enda... :(

 

Jeg vil så gjerne være hjemme med henne, men det går jo bare ikke... økonomien våres er liksom skral nok som den er....

Jeg vil jo gå på skole og, har jo begynt på sosionom nå som jeg har hatt fødselspermisjon, og vurdere å ta den ferdig... men det er jo 3 år,... og masse studielån... men på samme tid, da får jeg en utdannelse jeg kan leve med og jeg får masse tid sammen med minstetulla, i og med 1 året på sosionom bare blir på skole 2 ganger i uka (siden jeg har gjort noen av fagene nå i fødselspermisjonen)....

 

Skal på jobbintervju neste uke.... som miljøterapaut... Jeg har jo hverken erfaring eller utdannelsen til det, men fikk beskjed om jeg kunne søke... Nå er jeg "redd" jeg skal få jobben... (vi er bare 3 søkere) Vet ikke hva jeg skal gjøre... Hadde jo aldri trodd jeg ble kalt inn på intervju...

 

Stakkars lille tulla mi, hun ligger og koser og snakker ved siden av meg i sofaen.. stakkars, nå må hun kanskje på 8 timers "arbeidsdag" i barnehagen allerede bare 10 mnd gammel :((((((((((((

 

Alltid noe å tenke på og være fortvila over :((((((

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt!!! Ingen mulighet for å kunne gå ned i % i den stillingen da? 100% i bhage som 10 mnd gammel baby er veldig mye.....

Skrevet

Stillinga er jo 100%... så kan vel ikke si det på intervjuet at jeg vil bare ha 70 eller 60%?? Går det ann....?

Skrevet

Vet mange som sier at de bare kan ta jobben hvis de kan få den i så og så mange %. er vel verdt et forsøk hvis du har råd til å prøve?

Skrevet

vet ikke om mitt forslag går igjennom i alle firmaer, men det går visst ann å takke ja til en ev 100% jobb, også senere si opp 20-30% av den.

Har jeg hørt hvertfall..kanskje det går ann??

Skrevet

Kan jo komme med ønske. Hva med noen hvilende nattvakter da, og spe på med noen helger. Med kontantstøtten blir det jo litt penger.

Skrevet

Om du får jobben: når man har små barn har man krav på permisjon(uten lønn) helt eller delvis, du trenger ikke si det først, men etter at du har fått jobben!

 

men jeg ville hoppa på utdannelse!

 

jeg studerer og har 1 barn på 4 år og 1 baby og min eldste begynte ikke i barnehage før han var 2,5 fordi jeg hadde han med på skole/leste om kvelden!

 

er en fantastisk kombinasjon å være student og mamma! har aldri før hatt så bra karakterer heller:) men på sosionom er det vel kanskje litt praksis og sånn? (studerer ved universitet selv, ingenting obligatorisk her)

Skrevet

Vil jo liksom ikke "bruke" tiden dems heller... burde jeg si fra om dette før intervjuet... eller ta det på intervjuet... uff og uff :(((((((((((

 

Hilsen klagetrynet :)

Skrevet

Vet du hva, jeg synes det er fantastisk bra at du kjenner på din kjærlighet til ditt barn. Og at du har lyst å være der for henne!

 

Da er det viktigste på plass i livet ditt. Så må du få til en løsning hvor du kan få være mest mulig sammen med datteren din. Og eventuelt skole, hvis det er det du har lyst til.

 

Jeg har valgtog kan velge å være hjemme med mine. Kan du det? Kan mannen din jobbe mer? Eller kan dere legge om på forbruket? Eller begge deler?

 

Du kan selvsagt si ja takk til et tilbud om en stilling, og du har faktisk krav på redusert stilling og/eller ulønnet permisjon til ungen er 2 iht arbeidsmiljøloven. Og staten har enda bedre ordning.

 

Tenk muligheter. Ta styringen selv. Se alternativer, og gå for det du tror du lever best med.

Skrevet

Hei IDUN MED EPLENE, hehehe, fint nick ;)

 

Tok du han med på skole til han var 2,5 år gammel? Hvordan gikk det?

 

Jeg har hatt med tulla frem til hun var 6 mnd, men nå er hun jo overlat liksom... kan jo ikke kreve hun skal siiite stille i 4 timer.. 2 dager i uka... Men kan jo ha ha en dagmamma de får timene da...

 

Jeg har ei jente på 3 år, hun går i barnehagen...

 

.... vurdere sterkt å kaste med på¨utdannelse ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...