Gå til innhold

stearin på ei svart bukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok frem ei bukse som jeg skal ha på meg på fest - NESTE HELG - heldivis! Så den kan kanskje reddes.... men er ganske avhengig av den buksa!

men det er stearin på den!

og jeg har tydeligvis plukket av det størknede stearinet, for det er ikke på lenger...

er det mulig å få den fin igjen?

det var noe med å stryke det bort????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen erfarne på dette området!!??

Skrevet

Ikke lett å få bort stearin, men med litt tålmodighet går det som regel bra. Har hørt at du skal bruke noe som heter "trekkpapir" og så stryke oppå. Har aldri funnet noe som heter trekkpapir, så jeg la litt tørkepapir med god absorberingsevne ned mot stearinflekken og så et rent kjøkkenhåndkle oppå før jeg strøk på sterk varme. Brukte som sagt litt tid, men flekken ble borte etter hvert.

LYKKE TIL, håper du får reddet buksen=)

Skrevet

svigermors tips (har aldri prøvd det selv) er å ta litt avispapir over og under flekken for deretter å stryke over flekken.

Skrevet

DETTE VIRKER:

legg buksa i frysen til i morra. så tar du kaffefilter på baksiden av stearinen(inni buksa) og et på toppen. så stryker du over:)

mannen min klarte å få hele buksa full av sterain på julebordet og det var mye. velta to kubbelys:(

men vi gjoprde dette og buksa er som ny;)

Skrevet

Takk takk for tipsa!

skal hivèn i frysa og stryke den i morgen!!

deeeen kule buksa, er alt for synd at en stearinflekk skal ødelegge.....

noen som kan hjelpe meg å sy den opp og!!?? :-D (brukte den til sånne sko med meter høye såler før....)

Skrevet

Du trenger ikke å sy den opp:o)

Gå i sybutikken og be om strykebånd. Legg opp til ønsket lengde, legg båndet i mellom og stryk i vei.

Voila - buksa er klar for en bytur:o)

Skrevet

bombe at du kunne dette HKH.. hehe.. jeg vakser fremdelse feil ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...