Gå til innhold

skjønner ikke helt dette jeg ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

under en ctg registrering på mandag ble det målt rier på meg.

jeg kjenner fortsatt at jeg har dem, ikke fordi det gjør vondt, men fordi magen blir hard med jevne mellomrom og fordi pusten blir annerledes da. Men hva gjør disse riene da? trodde det bare fantes en type rier og den gjør vondt og betyr fødsel. Det gjør jo ikke mine rier ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo noe som heter falske rier/kynnere da, er nok d du har. eller modningsrier som de også kaller det oppunder termin.

Har hatt kynnere fra uke 12 jeg denne gang og er nå i uke 35.

Skrevet

er 6 dager til termin idag, så det modnes vell da ;)

Skrevet

Bare vær glad for allt av modningsrier, murring osv., sa min jordmor til meg. Det gjør åpningsfasen lettere under fødselen.

Første gang jeg fødte (prematurt) hadde jeg ingenting av disse modningstegnene. Fødselen startet med vannavgang og så rett på med voldsomme og harde rier................. fyyyyy faaaan det var vondt !!!

Har mange tegn på modning nå, og ønsker de hjertelig velkommen ;-)

Skrevet

Jeg er også veldig glad for hver gang jeg kjenner noe, for da vet jeg at ting skjer, og som du sier så blir kanskje åpningsfasen "lettere"

Det er deilig å kjenne at noe skjer, særlig siden de ikke gjør vondt ;)

Lykke til med modningen til deg ;) Håper det modnes masse framover! :)

Skrevet

Jeg sier det samme! Vær glad for de modningsriene! Kan hende fødselen går fort når du gjør unna litt på forhånd ;-)

Anonym, kynnere er ikke det samme som rier da. Kynnere er livmora som trener muskulaturen til fødselen. Alle har det, men ikke alle kjenner det like godt.

Skrevet

Klar over d da, men mange kaller det faktisk falske rier som jeg skrev!!!

Skrevet

jepp, er veldig glad jeg :)

Bare skjønte ikke hvordan det kan registres som rier når jeg ikke kjenner det, for jeg trodde det fantes bare en type rier og de kjenner du ;) men nå har jeg lært om modningsrier! :) /eller falske rier. Er sikkert mange forskjellige navn. kjært barn har mange navn :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...