Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere som har født før... har dere merket noe på dyra deres at det nærmer seg fødsel???? Hunden til ei venninne av meg oppførte deg annerledes dagene før hun fødte...

hva tror/mener dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det stemmer det.. dyr er helt utrolige på det punktet.. hvis du går i en stall der ei hoppe er noen dager fra å føde vil du legge merke til at alle er rastløse:S

hunden min har oppført seg rar etter jeg ble gravid og mer klengete.. så når hun forandrer seg til noe annet så vett jeg når fødselen nærmer seg, som jeg gleder meg sykt til!!

Skrevet

herregud så rart...jeg har også hund og han har også blitt mer klengete etter at jeg ble gravid. og i det siste så har han blitt veldig på å snuse på magen og vaske den.

Da skal jeg følge spent med videre på oppførselen hans:)

takk for koslig svar:)

Skrevet

tispa vår ble også merkeli dagene før fødselen.. hun endret soveplass (før lå hun ofte på romet vårt, så begynte hun å legge seg i buret sitt i stede), hun ble liksom litt "mamma-dalt", hang i hela på meg hele dagen, fulgte meg rundt om i huset, gikk jeg på do så lå hun utfor do-døra å venta på jeg skulle bli ferdig osv...

Nå i ettertid er hun blitt litt mere seg selv, men hun følger ennå etter meg dersom jeg tar babyen med meg på bade for å stelle ham, best synes hun det er dersom hun får bli med inn på bade å se på når jeg steller ham, ellers legger hun seg utfor dør å venter...søte vovven, er litt omtenksom tror jeg=)

Skrevet

Ja! Vår hund, ei tispe, forandret oppførsel veldig da jeg ble gravid første gangen!

Mannen min hadde henne da vi ble sammen og hun var en typisk en-manns-hund. Brydde seg overhodet ikke om meg til vanlig, men da jeg ble gravid forandret hun seg totalt! Ble så klengete og fulgte etter meg over alt og passet på meg. Slikket på meg og ble helt over seg av glede hvis jeg koset tilbake. Når hun ikke satt ved siden av meg så lå hun på avstand å så på og fulgte med meg. Passet veldig på meg når vi var ute på tur også. Rikket seg nesten ikke fra min side.

I dagene før fødselen på vårt første barn satt hun å pep og så på meg. Helt klart et tegn på at noe var i gjere i mine øyne.

I mitt 2 svangerskap oppførte hun seg helt likens igjen, Hun fikk til og med innbildt svangerskap og fikk melk i pattene, noe som er vanlig i ulveflokkene....Når alfa-tispa er drektig der, får beta-hunden ofte innbildt svangerskap og melk. Er ordnet sånn itilfelle alfahunden skulle falle ifra. Da tar beta-tispa over morsrollen.

Da jeg ble gravid i sommer var det henne jeg skjønte det først på at det var noe på gang igjen. Da ble hun igjen veldig opptatt av meg og passet på meg.

Desverre døde hun plutselig en mnd etter at jeg ble gravid, 10 år gammel. Så nå har jeg ingen som passe ekstra ekstra på meg og som kan gi meg et lite hint om når ting kommer til å skje. Savner min "Gardian angel"! Men tenker at hun sikkert sitter det oppe på en sky og følger med meg enda :o)

Skrevet

Tispa har fått innbilt svangerskap begge gangene med aldri ellers... har ikke tenkt på det faktisk.. Hannhunden er som vanlig....

Skrevet

Jag har 2 katter, men de har varit helt normala under hela mitt svangerskap!

Nån som har katter som blivit annorlunda dagarna före födsel?

:)

Skrevet

Nope, mine katter har ikke forandret seg. Virker ikke som de skjønner at det er noe på gang nei. Men hunder er det kanskje litt annerledes med. De har jo annerledes kontakt med mennesker sånn sett synes jeg.. Men katten min var veeeldig nyskjerrig på en baby, da noen hadde med det hit en gang!:)

Skrevet

Hei..

det skal visst stemme det med atferden til dyr ja, jeg merker det både på vår hund og foreldrene mine sin hund. de er begge veldig opptatt av å lukte på meg, og da spesielt på magen. akkurat som om de vet at noe skal skje, hunden vår kommer ofte å legger seg ved siden av meg i sofaen mer nå enn før, han er heller ikke akkurat så liten, så det er trangt om plassen i sofaen.. jeg føler det nesten som om han passer ekstra på meg for tiden.

Mamman min sa også at hundene kan ta opp en spesiell lukt i fra de som er gravide.. høres litt snålt ut egentlig:)

Skrevet

Vet at katter merker når en er syk og slikt. Det gjorde min katt iallfall.

Den var veldig klengete og slikket meg i ansiktet og slikt..behnadlet meg som en liten kattunge:) hehe

Skrevet

Så spennende innlegg. Voffsen min sitter stadig ved siden av meg og piper. Det har hun gjort de to siste dagene. Jeg har 7 dager igjen til termin. Hun oppfører seg litt som om hun skulle hatt innbilt svangerskap, men jeg trodde ikke det var mulig siden hun hadde løpetid i november. Hun har passet godt på meg under hele graviditeten, spesielt de første ukene av svangerskapet. Nå er jeg igrunn ganske klar for å møte baby, så jeg håper inderlig at oppførselen til voffsen er et tegn på at det skjer noe snart! Jeg har tenkt tanken at enten så er hunden syk eller så føder jeg snart.

Lykke til til alle fødeklare damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...