Gå til innhold

ufff... hun gråter og har så vondt i øret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kontstatert ørebetennelse tidligere i dag, som kun skulle behandles med nesespray og smertestillende. Hun ligger høyt med hodet, men alikevel har hun tydelig vondt :( Hvor lang tid kan man forvente før denne betennelsen gir seg ?? noen som vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten, også øreverk som er så vondt !

Sikkert et dumt spm., men har du gitt henne smertestillende da?

Skrevet

Det burde jeg jo ha skrevet.. ja, hun har fått paracet!

Skrevet

Fikk dere tatt crp? Vi fikk også beskjed om samme behandling på legevakten, men tok en tur til fastlegen dagen derpå. Da hadde hun en crp på 170 og sprukken trommehinne. Fikk antibiotika.

Ellers sier de vel at det tar en 2-3 dager.

Vær obs på hevelse bak øret.

Skrevet

crp på 17, så det var ikke snakk om bakterielt, og derfor ingen antibiotika. Hva betyr en eventuell hevelse bak øret da?

Skrevet

Akutt mastoiditt. Betennelse i benet bak øret, som kan spre seg til hjernen.'

Men crp på 17 tyder på virus, og skal ikke behandles med antibiotika.

Men vær obs på puss fra øret.

God bedring!

Skrevet

Huff stakkars liten. Ta henne opp og på fanget - og vugg henne i søvn til nattasanger - kanskje det hjelper med litt kos og stryking over hodet. Det verste er jo å ligge alene i senga og ha vondt.

Skrevet

..og som om ikke ørebetennelse er nok, hoster hun som besatt. Fikk forresten efedrin til henne, så jeg håper det vil hjelpe litt utover natten.

Blid som en sol når hun slipper å ligge i sengen.

Skrevet

Å så søt da :-) Da syns jeg hun kan få være oppe og heller slappe av på mammas fang. Eller du kan legge deg sammen med henne. Jeg er en veldig kosete person da - ikke sånn konsekvent-oppdrager... så burde ikke høre på meg... :-)

Skrevet

puss nesa hennes og gi nesespray, + en lunken talerken måt øret... og selvfølgeli en stikkpille

Skrevet

Ørebetennelse

* Har du eller barnet ditt ørebetennelse og vondt i øret, hjelper det å varme opp litt vanlig olivenolje/matolje/babyolje i en skje, skal være ca 37 grader (bare varm skeia før du har olja oppi) så blir den nok varm. dropp ca to dråper inn i øret, og la de sige godt inn. lindrer smertene

* Ta et fedd hvitløk og hakk det opp. Fordel det i to bomullsdotter og putt i ørene (f.eks over natten). Kurerte meg som hadde dette konstant fra 0-2 år og har stukket opp trommehinner 24 ganger. Ei venninne av meg og hennes to søstre var ofte plaget av dette- fortalte dem trikset (vi gikk da i 7.klasse) og siden har de ved den minste tendens funnet fram hvitløken og aldri utviklet betennelse/verk igjen...

Dette fant jeg som et tips tidliger her på DIB. :)

Skrevet

CRP 17 er vanligvis virus, men det har litt med kor lenge det har vart, CRP er nemlig det som kjem først ved bakteriell infeksjon, og denne kan gå fort ned igjen. Har dokke målt senkning(blodprøve)? denne er ein litt "seinare" reaksjonsmålar.

ellers; hode høgt, nasespray, smertestillande.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...