*Mo9cA* Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Må bare komme med ett teit spørsmål til jeg, hehe. Jeg har aldri spottet før mens, men begynnte å spotte i går og har egentlig ikke IKM før 7 feb (regnet utifra 28 dagers syklus, men vet jo ikke helt da...). Men så til hovedspørsmålet. Er det vanlig å ha menssmerter når man spotter og hvor lenge før mens er det vanlig å spotte? Er så grønn på dette jeg, hehe:-)) Tror ikke at jeg er gravid da, men greit å vite hvordan dere andre har det. Er det noen som aldri har spottet før som har begynnt etter pille slutt? Har det i såfall gått over når syklusen har stabilisert seg? Stoooor lørdagsklem fra
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Hei. Jeg er dessverre STORspotter. Har siden sluttet på p-pillen i juli plutselig startet med spotting. Denne har i samtlige pp siden dette startet 9 dager etter el og vart frem til mens. Jeg har lest på flere amerikanske sider at denne type spotting ikke er normal, kun 1-2 dager innen mens eller siste 1-2 dager av mens regnes som normalt. Jeg har vært hos gynekolog og snakket om dette, hun mente at dette ikke skulle ha noen betydning, men er ikke så sikker på det selv. Jeg har denne perioden gått på Provera fra dagen etter el, for å rette på dette. Men 9 dager etter el var det igang igjen, men når sant skal sies er det iallefall mindre mengder og på en litt annen måte. Min syklus har siden stopp på p-pillen alltid vært stabil, så har ikke hatt noe forhåpninger om at det skulle rette seg opp, derfor har jeg prøvd Provera. Skal fortsette på denne i tre mnd, så håpe håpe det retter seg opp.
*Mo9cA* Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2008 Så kjedelig da:-(( Håper det går over med Provera:-)) Men hva er egentlig Provera? Har aldri hørt om dette jeg? Har du menssmerter mens du spotter? Tusen takk for fint svar forresten:-)) Klem fra
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Vil ikke kalle det menssmerter, mer som murringer. Provera er progesteron. Den er ment å hjelpe slimhinnen i livmoren og holde seg og ikke "bryte" sammen i lutealfasen. Gynekologen min mente at jeg mest sannsynlig hadde for lavt progesteron i forhold til østrogen i denne fasen, men ikke tatt noen blodprøver så regner med at hun tok det utifra hva jeg fortalte.
*Mo9cA* Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2008 Okay...da har jeg lært noe nytt i dag også:-)) Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:-)) Ha en strålende lørdagskveld:-))
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Har fått en deilig middag av min kjære, så her er lørdagen strålende. Ha selv en god kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå