Gå til innhold

Stort barn - fin fødsel :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle fortelle om min fødsel til de som er nervøse for hvordan det vil gå å få et stort barn.

For 10 dager siden fødte jeg en nydelig gutt. Han er lillebror til to jenter som også var relativt store ved fødselen.

Uansett: etter å ha hatt smårier med 5 - 10 min mellomrom hele mandagen dro vi på sykehuset kl 21. Hadde da 3-4 cm åpning, men var tøyelig til litt flere cm. Utover kvelden og natten tok riene seg litt opp, ble vondere og litt lengre. Jeg pustet meg gjennom dem. Prøvde lystgass på et par rier, men ble bare svimmel. Var mye bedre å være tilstede mellom riene, så jeg droppet den. Ca kvart på 3 om natta var det så vondt at jordmor bestilte en epidural (hun var usikker på hvor lang tid det ville ta). Men den rakk jeg aldri, for etter 3-4 rier kom trykketrangen og derfra tok det kun 10 min og 3-4 press før han var ute. :-)

Gutten min veide hele 5486 gram, var 56 cm lang og 38 cm rundt hodet. Til tross for størrelsen revnet jeg ikke og trengte dermed ikke å sy et eneste sting! Jordmor var veldig flink til å holde igjen litt når jeg begynte å presse, sånn at han ikke sprengte seg vei, men det fikk tid til å tøyes ut. :-)

Så - det kan gå problemfritt selv med et stort barn.

Lille store Iver går rett inn i klær i str 62 og er allerede ganske flink til å løfte hodet når han ligger på magen. Vi koser oss masse. Gled dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en flott fødsel! Gratulere så masse! :)

Skrevet

Så herlig, høres ut som du opplevde en fin fødsel! Kos deg masse med Iver og ellers den lille/store familien din :)

Gratulerer så mye!

Skrevet

må jo være en drømme fødsel du hadde:)

gratulere så mye til dere

Skrevet

Så fint det hørtes ut!!

Er spent på om min blir stor, da magen er ganske så stor allerede.

Dette var litt trøst! :o)

Gratulerer!!

Skrevet

gratulerer:) så heldig du var:) visste ikke at det var lov å føde barn vaginalt over 5 kg...skal si da var flink...eg hadde blitt livredd:)

Skrevet

gratulerer med en stor gutt.

Skrevet

Takk for en fin historie.

Høres jo ikke ut som jeg trenger grue meg til en gutt som er ventet å være 4200-4500 ved termin.

Rett inn i str 62 ja... Litt an en plugg da.

Skrevet

Wow, godt gjort! :D

Gratulerer så mye med en flott gutt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...