Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vert plaget med sopp der nede i tidligere svangerskap?lurer på om det forsvinner med en gang etter fødselen..?hvordan har dere behandlet dere?er i uke 33 og er veldig plaget med dette,tar slike tabletter og smører med salve,og det hjelper med en gang..men etter noen dager kommer det tilbake.Noen som har tips eller råd om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. min jordmor sa til meg (når jeg fikk det etter å ha gått på penicillin) at jeg skulle ikke ta den pilla på en dag. men en pillekur på 6dager, den er mildere men når du tar den over en uke kommer det ikke så lett tilbake som om du tar den som er sterkere og bare en dag.

det var jo helt forferdelig ekkelt med tablettrester i litt over en uke, men det kom aldri tilbake og jammen deilig å blir kvitt.

vet ikke hva du har gjort, men et råd ihvertfall

LYKKE TIL

(Men det kan lønne seg å kvitte seg med det innen baby blir født, da det kan smitte over på barnet under fødsel

Skrevet

Ja, kommet tilbake flere ganger også selv om jeg jevnt og trutt har smurt meg med salve. Nå er jeg over termin igår tok jeg en sånn sterk tabl. og håper jeg ikke fødet i natt lite koselig med disse restene, men tror nok en slik 6 dager er bedre en den med en tabl.

Så jeg anbefaler kjøp Canesten og bli kvitt "dritten".

Skrevet

Har hatt soppen siden 8'ende svangerskapsuke, i begynnelsen hjalp canesten på i ca en uke, men det har bare blitt verre og verre. Så nå er soppen er tilbake 1-2 dager etter avsluttende kur.. Legen sa jeg nesten måtte leve med det til babyen kom ut, for da skulle det visst forsvinne. (12 uker igjen til termin)

For og holde ut til fødsel, kokvasker jeg både mitt og partner sitt undertøy med parfymefritt vaskemiddel og null skyllemiddel. Bruker heller ikke vaskemiddel med parfyme på tettsittende bukser.

Har kuttet ut intimvasksåpe, bruker bare vann nedentil, og det samme gjør partnern.

Og holde seg unna søtsaker skal visst også hjelpe på.

Ligg naken og natta og sørg for å ha bena fra hverandre mens du er våken allefall, så får du "lufta" litt :P Da dør soppen. Det hjalp litt på meg, men ikke fullstendig siden soppen var ganske langt oppi sjeden og. Prøver så godt jeg kan og ikke overdrive med soppkurer, siden det er ganske sterkt. Men... Noen ganger gjør det bare for vondt! Svir og det kjennes ut som noen borrer med kniv langt inni meg!

Og til slutt, ikke bruk stramme bukser, kutt stringen, og heller bruke behagelige hotpants (helst i bomull) Og skulle ikke canesten virke på deg, så kan du prøve pevaryl, det er den eneste som fungerer her.

Håper jeg var til noen hjelp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...