Gå til innhold

Om mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres menn når det gjelder å hjelpe til med bebisen?

Her er det kun jeg som er oppe med han på nettene. Han er nå 5 uker, og har skikkelig problemer med magen, spesielt på kveldene. Jeg syns det er greit i uka, for da er jo mannen på jobb, men i helgene skulle jeg ønske han kunne bidra litt mer. Han kan jo ikke gi pupp så det er forståelig, men når ungen gråter utrøstelig skulle jeg gjerne hatt litt avlastning. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette uten å starte en krangel..

Er dette normalt eller er det kun her i huset at jeg er nattevakt? Skal legges til at bebisen er våken omtrent annenhver time for pupp, og jeg får aldri mer enn max to timer sammenhengende søvn...

Han er flink med han om kveldene når han kommer hjem, men så fort han gråter, tror han det er mat.. Og det er ofte pga vondt i magen. Virker som en lettvinn løsning og gi han til meg og påstå at ungen er sulten liksom... Det blir så dårlig stemning når jeg driver og tenker slike ting... Vet at om jeg tar opp tema, blir det krangling og det har jeg ikke overskudd til nå. Jeg mener at han kan gjøre like mye med ungen, bortsett fra å gi pupp såklart?

Noen synspunkter/erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud: Stikk til kiropraktor med babyen om det virker som han er plaget med magen på kveldene/nettene.

Ikke noe å nøle med.

Funker som regel veldig bra!

Og ja, jeg mener at værtfall i helgene og på kveldstid bør han stille opp og dele på ansvaret.

Skulle da bare mangle.

Skrevet

Synes han kan stille opp mere ja. Her tar vi han like mye, og samboeren min tar han mest om natta(ammer ikke da), selv om han skal på jobb. Han vil gjerne hjelpe til, så da er det veldig greit.

Lykke til med magen til den lille:)

Skrevet

Vi har vært hos manuellterapeut for noen dager siden, og han har fine dager innimellom. Regner med det kan ta litt tid før vi ser virkningen helt.

Takk for svar. Jeg må nesten ta en prat før det eter meg opp...

Skrevet

Min erfaring er at menn som regel tror alt er greit dersom man ikke sier fra; de er liksom ikke så flinke til å gjette våre behov og selvom vi selv synes det må være opplagt for andre å skjønne at vi er sliten osv - ja, så er det ikke altid menn greier å se det (er min erfaring i alle fall). Går det ikek an å snakke med han uten å starte en krangel? F.eks. si til ham - "du; jeg er ganske sliten og trenger å sove et par timer - har du mulighet for å ta ungen litt?"

Skrevet

Hvis han er urolig på kvelden og du får overlevert babyen fordi han sikkert er sulten, så gi han mat og gi han tilbake til pappaen. Spør om han kan ta han litt/roe han. Finn på noe du må gjøre, som å ta en dusj/bad, spise litt eller lignende. Så kan du jo spørre om han kan gjøre det noen netter også, etter babyen har fått mat, slik at du får hvilt litt mer og han får en gladere kjæreste. :o) Vinkle det positivt hvis du ikke orker ta en krangel.

Skrevet

kjæresten min tar guttungen når jeg legger meg, og fram til han legger seg. han sliter med å få sove om nattan, så derfor det er greit å gjøre det sånn. vi bytter på å mate han på nattan og morran, den som har mest overskudd tar han, og lar den andre få sove. fungerer fint det, for jeg legger meg stort sett tidligere enn kjæresten.

kjenner meg igjen med det at kjæresten tror det er mat hver gang han gråter. hehe. typisk menn det tror jeg.. noen ganger har han hatt rett da men! bebisen gråter stort sett bare om han er sulten eller har vondt i magen.

syns du bør ta det opp med han en dag han er i godt humør, og si at du er sliten, og kunne tenke seg at han tok litt ansvar på nettene innimellom. han kan jo gi ungen mat og, om du pumper deg, eller med MME.

Skrevet

Nå er det riktignok ganske lenge til det er vår tur med nattevåk og amming, men vi har allerede blitt enige om at i uke når han skal opp klokka 6 for å dra på jobb, er det min jobb å stå opp, men i helgene har'n vær så god å bli med.

Skrevet

Litt dårlig gjennomtenkt å få barn med en mann du ikke kan kommunisere med da...?

Skrevet

du assa ditt ludder :P

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, er en slitsom periode du er inne i.

Gutten din er bare 5 uker og har stort behov for både mat og nærhet, jeg følte det som jeg ammet konstant i den perioden. Er også ganske typisk at kveldene er slitsomme, mener å huske jeg ammet "konstant" mellom kl 19 og 22 rundt den tiden (les mer om kveldsamming og nattevåk her, denne hjalp meg veldig http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx )

Skjønner godt hva du mener om at det er mistanke om sult når gutten din gråter, føltes som om gutten min spiste hele tiden. Og blant jentene i barselgruppa mi var det typisk mannfolka å sende ungen over til oss damene for mating hver gang det var litt sutring. Husker jeg savnet litt avlasting på den tiden.

Tror du må prøve å forklare mannen din hvordan du føler det, er ikke en selvfølge at de skjønner hvor slitsomt det er. Kjæresten min fikk seg en aha-opplevelse i ferien da vi var sammen hele døgnet og han så hvor krevende babyen var.

Få kjæresten din til å ta med ungen på trilletur eller noe slik at du får hvilt deg. Det hjalp meg veldig å kunne være noen timer for meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...