hedi&lille leah Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 hei! Fikk vite at jeg skulle settes igang på termindato om jeg ikke fødte før. Ble litt sjokkert da jeg fikk høre det. Vil jo helst føde naturlig,når min egen kropp er klar...dessuten syns jeg det hørtes så skummelt ut.Er jo komplikasjoner som kan oppstå.. Er det noen som skal igangsettes her eller har opplevd det?
vimsa .-) på overtid Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 kommer vel litt an på hvorfor du skal settes igang? vet du hvorfor?
m vestfold Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Med førstemann ble jeg satt i gang 3 uker før tida. Grunnen var at morkaka ikke virka helt som den skulle og da fikk jo ikke gutten den næringen han trengte. For meg var det en helt grei opplevelse. Noen som settes i gang bruker lang tid andre ekstra kort tid. Jeg hørte til sistnevnte. Fødselen tok 2 1/2 time. Det som var annerledes enn en vanlig fødsel var at jeg ikke hadde rier som ble sterkere og sterkere, de gikk rett på de sterke riene på slutten. Det var en tøff opplevelse, men jeg er ikke redd dersom det skulle skje igjen. Lykke til.
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ble satt igang en uke etter termin pga misfarget fostervann. Ble satt på "drypp". Riene kom ganske raskt og var intense, men lå kun i 6,5 timer før han ble født! Du kan jo trøste deg med at fødselen går gjerne fortere da.. Fikk blødninger etterpå, men hadde ikke noe med igangsettingen å gjøre. Det er vel en god grunn til at de vil sette deg igang og mener det er det beste for deg og bebisen Lykke til!
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ble satt i gang i dag, og jeg er ganske spent selv... Jeg er tredjegangsfødende og blir satt igang på grunn av urinretensjon, så jeg er ganske spent! Jeg har 2 cm åpning, men er ikke helt moden, så jeg får modningskur. Håper jeg kommer i gang etter andre kuren, for til nå har det bare vært regelmessige maserier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå