snart mor til 3 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 begynner nesten å frykte hvordan dette skal gå jeg nå..hehe... er nå i uke 21+0 og har til nå handlet inn barnevogn, ca 20 bodier, 4-5 bukser og gensre samt smekker osv osv osv.....nesten at jeg har kjøpt inn bleier og,men såå ille har jeg ikke blitt enda... men syntes det er så koselig å handle til lille babyen....sukk... men er jo knapt halvveis nå...frykter at man kan bli helt blakket før ungen faktisk kommer...hehe..
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Hehe, har ikkje tatt så mye av enda:) Har klart å begrensa meg til klær. Bodyer, nattdrakt, sokker og ei knalltøff vinterjakke som vil være perfekt til neste vinter. Bare måtte:)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Har ikke handlet noe ennå, men er kun 17 uker. Tror det meste er klart fra før av. Vi har en slags kurvvugge, stellebord, masse sengeklær og saueskinn. Pluss hvis det blir jente har vi haugevis med klær. En del hvis det blir gutt også. Har vognen vi brukte sist også, tror den funker fortsatt, i tillegg fikk jeg meg en flott vogn da vi ryddet bodene i blokken vår. Noen som hadde satt den igjen, tror det var emaljunga. Heldig der.
Nanna:-D Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Handle ja.. Vanskelig å la væra egentlig.. Er snart 24 uker på vei, og har det meste av det vi trenger. Har fått endel rundt omkring også. Veldig kjekt! Skal hente vogna på torsdag, å da er det vel egentlig bilsete igjen, da søskenbarnet mitt kom å sa at ho hadde voksipose som ho lurte på om jeg ville ha.. Desuten mangler jeg pysjer, og klær til å ha på når vi skal reise hjem. Akkurat det er no som jeg har lyst til å kjøpe sjøl. Vet ikke hvorfor, men det er en ting jeg har fått for meg.. Er jo greit å passe på når en finner ting på tilbud da. Syns i allefall jeg.. Har handla endel når jeg har fonni no. Opp til str 80 vel.. hehe...
snart mor til 3 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2008 har handlet på salg jeg og..til og med vogna ble handlet inn kun pga at den var på salg..hehe.. skal sies at vi har det meste fra før av..har seng,kurv,himmeseng,voksipose,stllebord,bilstoler osv osv...er vel egentlig kun vippestol som virkelig mangler,men de blir jo ikke brukt de første månedene uansett så er vel ikke så mye å stresse for.. så må vi vel ha litt mer klær og,men vil tro vi får en del og så har egneltig fått handleforbud... klarer knapt å tenke på annet enn lille banet jeg nå..sukk..havnet inne i en gravidetåke uten like..hehe..gjelder kun når jeg er i byen og slikt da,men...
Marius og mamma'n hans Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 eh... jeg har nesten ikke kjøpt noen ting, dvs vi kjøpte vippestol, et helseteppe og et tisselaken på 70% salg. Men mamma derimot... hun ringte i dag også og fortalte at hun hadde kjøpt hentesett, bodyer, bukser og litt annet småtteri + en genser til meg + at hun har handlet litt småtteri før også *dåne*. Tror ikke jeg trenger å kjøpe så veldig mye med det første for å være ærlig *fnise*. Babyen har en farfar som har en samboer som også verker etter å handle inn ting til oss, men heldigvis så har søsteren til samboern min fått baby også så da kan de fordele det hele litt. Men det er koselig at de handler da, kan vi spare litt penger heller. Jeg er foresten i uke 21+0 jeg også. Vi driver å pusser opp barnerommet, så jeg får heller kjøpe ting vi kan ha der i stedet
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Har ikke handlet noen ting. Har en sønn som blir 2 år i slutten av april, så har det meste vi trenger. Eneste jeg vet helt sikkert at vi trenger, er vogn, da lillegutt sover i vogna si i b.hagen. Ellers er det ikke så mye. Ble ikke bitt av handle-basillen med 1. mann heller.....hehe Var til og med på supersalg i går, kjøpte ingenting til babyen i magen, kun til niesa mi som er 1 mnd. gammel.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 hvor fant du babyutstyr til 70% avslag? det hørtes jo kjempebra ut!
Marius og mamma'n hans Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 På BabyBest den butikken som har/hadde opphørssalg
ticalinda Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har ikke handlet inn noe enda. Er 18+0 nå, og håper jeg ikke kommer til å ta helt av. Man får jo så mange gaver når man føder også, så man mangler sikkert ikke klær i begynnelsen. Jeg skal handle litt etter utstyrslisten fra babyshop, men enda vet jeg ikke engang kjønnet, så det får vente....
mai mammaen til to Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 jeg har kjøpt barnevogn.. men kjøpte den pga at den var på tilbud nå.. ellers så har jeg kjøpt to eller tre sett i de minste str... og fått en strikke jakke, lue og sokker. har også kjøpe litt forskjellige klær på salg nå men har kjøpt i større str... 68 osv.. vet at jeg kommer til å få så masse klær i i de minste str.. fikk iallefall det til store søsteren... ellers så har vi jo bilsete, stellebord, seng osv etter storesøster på 20 mnd... Trenger å kjøpe noen nye dyne trekk osv. og ny pose til vognen... har rosa fra før av..hehe.. og får gutt denne gangen
Mammapostei! Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Kanskej jeg som har tatt litt av her, er 26+6 nå. Har vel egentlig kjøpt alt vi trenger. Og har kjøpt alt nytt, (er første barn) har overhodet ikke lyst på noe som andre har brukt. Sikkert bare jeg som er sær da. Klær tror jeg hun har for hele det første året, har termin 5. mai og kjolen til jule neste år er på plass. Det er så mye fint..... har prøvd å begrense meg de siste ukene, trenger jo egentlig ikke mer.
Andrebolleiovnen Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har holdt meg i skinnet til jeg skulle på ultralyd, som var for 2 uker siden. Har vært ganske egstelig og tok ikke sjangsen på å kjøpe noe før jeg viste at alt var i orden. Men etter ultralyd, dvs siste 2 ukene....ups shoppoholick. Jepp...maniak:) hehe Kjøpt inn bodyer, bukser, sparkedress, luer, tøffler, arva endel tøy, vaskekluter. "heldigvis" vet jeg ikke kjønnet enda, så med hvitt som utgangspunkt har jeg nå funnet ut at jeg må vente litt... blir jo kjedelig og bare ha hvitt og... Så noen uker pause på babytøy blir det nå. Vet at mamma har handla masse babyklær også. Men så har jeg vært på salg på Barnas hus. Oioioioi Da klarte jeg ikke å holde meg lenger. Stellekommode, dunpose (...og jeg som venter sommerbarn, og ikke har bruk for den før neste vinter...jaja tilbud er gøy), Barnevogn, stelleveske og bilsete ble kjøpt inn. Nå skal jeg snuse litt rundt på nettet for brukt leander vugge, Gubben har såååå lyst på det, men jeg synes det er for gale å kjøpe til 7000 kr når jeg i tillegg skal ha en sprinkelseng. Senga får vente litt til. Er jo enda 4 mnd til nurket vårt kommer:)
snart mor til 3 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2008 ja du er "heldig" da som ikke vet kjønnet..hehe..jeg derimot fikk vite at vi skulle få ei lita jente..har mye fra før av siden vi har en gutt på snart fire,men er du klar over hvor mye rosa de egnetlig selger??? så var det jo 70% på barnegarderoben.no... hehe... utruli arti med salg!! men må nok holde meg litt i trøya no ja.....traalalaa...
snart mor til 3 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2008 så arti da!!! :-) har desverre ikke noe barnerom å pusse opp vi enda,så det får vente..hehe...kanskje like greit??
gulla79 Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Hei! Har akkurat kommet over fra 1.trimester til 2.trimester i dag:) Regner med at det kommer til å gå noen uker før det bli noen innkjøp, har tenkt å vente til etter første ultralyd. MEN det klør i fingrene etter å begynne å strikke, så jeg vet ikke om jeg klarer å vente med det...
Sikkertforgammel Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er 22 uker, men har klart å holde meg unna handlinga til nå. Eller dvs, jeg har kjøpt noen få plagg på salg, en nyyydelig liten rosa skjorte i str 50 cm, med "hello kitty" på Mest for at jentene mine syns Hello kitty er såååå herlig, hehe.... Noen BITTESMÅ rosa sokker... Ellers har vi 3 jenter tilsammen fra før, og jeg har tatt vare på alle de nydelige klærne etter de. Klærne er knapt brukt... Sikkert flere plagg der som ikke er tatt av lappen på engang :S Har en gutt på 2 år og, så har det meste etter han enda. Vugge, stellebord, voksipose. Eneste vi trenger kjøpe er ei søskenvogn og bilstol til babyen. (++++ masse unødvendig etterhvert regner jeg med, hehe...)
Mrs. icsi og småen Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Vi var på UL i går, og hadde tatt fri fra jobben begge to hele dagen. På ettermiddagen var vi ute å kjøpte litt klær. Så nå har vi en bukse, t-skjorte, to par strømper og tre-fire bodyer + en pysj. -Synes jeg har vært flink til å holde meg i skinnet, så langt.... Vi har hverken kjøpt seng, stellbord eller vogn enda. Mannen min vil vente litt, men vi har i alle fall begynt å kikke litt, det er så koselig å gjøre det sammen... Har jo god tid da, babyen kommer jo ikke før i juli..
Jippi! Maibaby! Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Er i uke 15, og har bare handlet en liten bamse. Tenkte vi skulle vente til etter ul. Har fått bilsete da... men det er ikke i hus enda...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 jeg er 27+ 3 og handla kun par ting. gidder ikke stresse. kun bestillt vogn som det var 8-10 uker bestillingstid på . ellers får vi masse.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Ingenting! Skal ikke handle så mye denne gangen, har så mye fra førstemann. Eneste nye vi trenger er vel bilstol, og det tar vi når det nærmer seg. Må ha litt klær da, men har mye nøytralt i de minste str, så venter til jeg kan handle litt typisk gutt/jenteklær etter ul (i morgen!!! weee!!!)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 Vi har kjøpt vogn og bilsete (vi får det av foreldrene mine, men vi har valgt det ut selv selvfølgelig) og noen småting som tisselaken og sprinkelbeskytter. Vi arver en del ting som seng, babybjørn og stellebord. Moren min har vært på Bennetton og kjøpt det babyteppet de selger der og noen bodyer. Ellers har vi ikke kjøpt noe. Vi har valgt å ikke vite kjønnet, så vi kommer ikke til å handle inn mer klær ol på forhånd enn absolutt nødvendig. Men vi skal kjøpe lekegrind og babygym og annet utstyr. Vi syns det er så koselig å ha sånne "prosjekter" hvor vi skal ut og ha babyutstyr, og så spiser vi lunsj og koser oss samtidig. Bleier, våtservietter og sånt venter vi med til en mnd før termin ca.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Jeg skrev innlegget 14.58 og glemte å skrive at jeg er 26 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå