Gå til innhold

bade med besteforeldrene?!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det normalt at babyen bader med besteforeldrene sine?

sabo var hos svigers med sønnen, og jeg var ute med noen venniner. plutseig fikk jeg en mms av sambo, hvor det var bilde av sønnen min og bestemor i badekaret.

jeg kommer fra en familie som er litt reservert i forhold til kropp og nakenhet, men det gjør tydeligvis ikke samboen min. og det er jo greit!

men er det normalt at de bader sammen? det har skjedd noen andre ganger, uten samtykke fra oss, eller det vil si, de har ikke spurt.

vi som er foreldrene hans har jo badet med han flere ganger, men jeg synes det er litt andeledes..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, om det er normalt eller ikke, det vet jeg ikke. det er jo ganske subjektivt, men jeg vet ikke om jeg hadd likt det så godt. men det jeg synes var enda rarere er at samboeren din har vært inne og tatt bilde av moren sin naken mens hun badet, hehe..

Skrevet

datteren min bader med både mormor og morfar .syntes ikke det gjør noen ting=)

Skrevet

Det gjør jo egentlig ingenting, men tror ikke jeg ville likt det. Det måtte i så fall blitt dersom barnet mitt selv hadde bedt om det, ikke etter forslag fra besteforeldrene.

Skrevet

Hvis de passer over lengre tid så hadde jeg karnsje ikke tenkt over det noe særlig. men hvis de bare reste på et dagsbesøk så er det jo ingen grunn til at barnet skal bade. Jenta vår bader hver kveld som en del av legge rutinen Ho enten bader i balja si eller er med meg eller pappan i dusjen.

Reiser vi på dagsbesøk er det jo ingen grunn til at ho skal bade, og det hadde jeg ikke likt. Men mest fordi det ødelegger rutinene hennes.

Vil jo ikke at ho skal bade 2 ganger på en dag.

Vi var på 3 ukers besøk hos svigerfreldrene mine for en stund siden. Min manns bror var også der i en ukes tid. Og da var det bytting mellom farmor, farfar og onkel om hvem som badet henne. Ho elsker å bade så jeg skjønner at de syntes det var gøy. Men hadde nok reagert om de ville bade sammen henne. Da det ikke er nødvendig, siden vi hadde med badestol.

Men om søsteren min skulle passe over natten som bare har dusj så ville jeg sett det naturlig at ho dusjet sammen med snuppa da det er enklest.

Kan ikke være så fantastisk gøy å bade med et barn som tisser i vannet og karnsje til og med bæsjer i det en gang i mellom er min tanke. Er liksom ikke noe jeg har så utrolig lyst til å gjøre. Her tar vi med henne i dusjen en gang i mellom så ho skal være vant til å få vann over hodet. Plus at ho syntes dusjing er kjempegøy.

Skrevet

må bare si at det var ikke zomet inn da:) hehe!

og vi skulle sove der den natten

men takk for innspill;)

Skrevet

Det hadde jeg reagert på, men folk er jo forskjellige, så alt er vel 'normalt'..

Skrevet

Det hadde aldri mine foreldre giddet, de bader jo kun barnet-hvis de passer dem.

Synes det var litt snodig, selv om jeg har et ganske naturlig forhold til den slags...

Skrevet

Noe av det morsomste mini vet er å dusje med bestefar. Bestefar er helten hans og det er seriøse saker å dusje ;) Da skravler de, vasker hverandre på ryggen og har kvalitetstid sammen.

Synes det er helt flott jeg.

Skrevet

nei vettu ka, det får da være grenser. æsj æsj æsj.

det er ikke naturlig for meg. og skal heller ikke være naturlig for mine barn. hadde aldri godtatt det. hos meg er det knapt så svigerfar får tørke jenta etter at ho har bada.

Skrevet

Nei æsj sier jeg også, det hadde jeg aldri tillat.

Skrevet

hvorfor syntes dere det er så forferdelig om barnebarna bader eller dusjer med besteforeldrene sine?

hva når de er i svømmehallen? de dusjer jo sammen der også..

Skrevet

Syns det høres helt normalt ut jeg. Når vi drar på besøk til mine foreldre (det innebærer jo alltid overnatting siden de bor et stykke unna), er det stor stas for toåringen vår å få bade sammen med bestemor på kvelden. De har jo bade kar og alt :-) (Bader i balje hjemme)

Men som du sier kan det være at din samboers familie har et mer naturlig forhold til nakenhet enn du er vant til. Så selv om det høres naturlig og normalt ut for meg, trenger det ikke være det for deg. Dersom du syns det er problematisk kan du jo snakke med samboeren din, så kan dere evt lage "regler" for dette.

Skrevet

Ser INGEN grunn til at våre barn skal bade med andre enn oss! Men jeg reagerer jo på at bestemor sover sammen med barnabarn og da...

Skrevet

En grunn jeg ser (for vårt barn, kan jo være helt annerledes med deres) er at han syns det er kjempemorsomt :-) Og for meg teller det faktisk hva barnet mitt syns også.

På natta foretrekker barnet vårt å sove alene (kommer oppi senga vår en sjelden gang hvis han har hatt en skummel drøm eller han er syk), men han liker godt dersom jeg, pappaen eller bestemoren legger seg sammen med ham når det er tid for dupp på dagen. Klarer ikke helt å se problemet, akkurat som jeg ikke ser problemet med at bestemoren bader sammen med ham. Men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet

Kan ikke se noe problem med det. Tror det nok handler mer om hvilket forhold man har til nakenhat, enn badingen om spiler om.

Mine sviger foreldre hadde aldri gjort det, de har aldri vist seg naken for sine egne barn engang. Skifte hjemme før tur i svømmehallen og dusjet hjemme etterpå.

Men min mor har dusjet og badet flere ganger med lillegutt når hun har vært her og vi der på besøk. Bare lillegutt hører ordet bade eller dusje er han klar og første mann på badet samme hvem det er og jeg kan ikke se at jeg skal ødelegge den gleden for han så lenge jeg kjenner de han er sammen med. I min familie er nakenhet og kropp en naturlig ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...