Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Jeg spiser og spiser, mye mer enn før, men allikevel går jeg bare ned i vekt. Og jeg har ikke så mye å ta av for å si det sånn. Jeg er 9 uker i dag og har gått ned tre kilo, så nå veier jeg 46 kg. Det kan jo ikke være bra? Betyr det at jeg ikke får i meg nok næring? Og hva vil det ha å si for babyen? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å spise mer mat, for jeg spiser HELE tide for ellers blir jeg kvalm. Noen flere som har det sånn? Noen som har råd å komme med?
Lillehjertet2 Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Hei Tror det beste rådet er å bestille en legetime, så er du sikker på at du får de riktige vurderingene. Men jeg vil bare si at det skal mye til for at babyen din ikke får det den trenger, for den tar det den trenger- kanskje derfor du går ned nå, selv om du spiser mer. Det er vel med dette som alt annet, at kroppene våre reagerer forskjellige når vi blir gravide. Jeg har også gått ned etter jeg ble gravid, ikke så mye som deg da- men så har jeg i motsetning til deg litt ekstra å ta av- så det bekymrer meg ikke akkurat Lykke til, håper du finner ut av det, enten hos legen- eller noen andre innlegg her.. Hilsen fra en som også har termin i september..
kattungen Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gikk ned 5 kg i 1. trimester med lillemann. Bare kastet opp og har heller ikke mye å gå på. Veide mer enn deg (49 på det tynneste), men legen sa at kroppen har lagre, så det var ikke noe stress. Å jammen fikk jeg ikke en gutt på over 4 kg enda jeg nesten ikke la på meg i svangerskapet. Jeg fikk helt sjokk, men viser at babyen har næringsvett. Men er du bekymret, ta kontakt med legen og diskuter det. Må le litt, lille meg med den store babyen:) Masse lykke til!
snart 3 barnsmamma! Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har to små født-03 og 05, og venter nå ett knøtt i månedskifte september/oktober. Jeg gikk ned mange kilo de første fire mnd med begge de første, og har begynt å gå ned nå også! Så det er i allefall ikke så unormalt! Babyen tar uansett det den trenger, det er en betryggende tanke! Bare ta vare på deg selv, spis godt og prøv å ikke stress! Klem:)
maria isabell Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 tok av 10 kg de første mnd sist graviditet...det står alle plasser at barnet tar det de trenger osv..men fekk vite av jordmor hinn dagen at viss du går mye ned over kort tid kan kroppen lage stoffer som er giftige for fosteret,har aldri hørt dette før...legen og jordmor opplyste meg ikke om dette under sist graviditet...går du for mye ned blir en annbefalt et opphold på sykehus...alt gjekk bra med jenta mi trass i det store vekt tapet mitt,trur det går bra som oftest...og du har ikke gått ned 10 kg enda:) bare prøv å spis ofte og lite....spis det meste,(med visse unntak) ikke riktig tidspunkt på å legge opp en kjempe kostplan,det viktigeste er at du spiser. eg sliter enda med at musklene er tært på osv.. ikke stuss med å ta en tur på sykehuset viss vektapet blir for stort......
maria isabell Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 denne gangen har eg gått ned 3 kg også og er i uke 10...dette er jo lite i forhold til sist gang...men skal allikevell snakke med jordmor om det neste kontroll, bare i tilfelle.. det går nok bra skal du se:)
babygullz <3 vilde Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 jeg går hverken opp eller ned. Nå begynner man å gå opp egentlig?
Pysjen Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gikk ned masse kg i forrige svangerskap og fødte en velskapt gutt. Jeg tror babyen tar det en trenger jeg;-)
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 Takk for fine svar Da er jeg litt roligere. Skal til førstegangskontroll på torsdag så da kan jeg ta det opp med legen min.
Makko med to små gutter Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Du kan trøste deg med at baby'en din tar det den trenger! Selvom det er uheldig å gå ned "så mye" når du er så lita fra før. I bøkene jeg har lest står det at man trenger mer protein når man er gravid. -Greier du kanskje å få i deg litt proteinshake (bland med melk, hvis ikke spyr du garantert, og ikke pust med nesa rett eter på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå