Gå til innhold

smokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

angående sterilisering av vanlige smokker(ikke tåteflaske smokk)

Har sterilisert de nå og tatt de i en brødpose og knytet igjen.. Holder de seg da? Hvis jeg da kommer borti tuten med fingrene,så får jo smokken bakterier på seg uansett.... og dersom jeg skylder den i vann på sykehuset???

eh... flaut!! førstegangs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal amme må du få i gang den før du kan tenke på å bruke smokk og det blir ikke nødvendig mens du er på sykehuset.

Skrevet

vet det men fikk ikke svar på det jeg lurte på:)

Skrevet

Ok. Ja de holder seg fint om du har de i pose og du er neppe så skitten på fingrene at det gjør noe. Jeg kokte smokkene hver dag eller om de datt på gulvet, men ikke om jeg bare kom borti de litt.

Skrevet

Beklager...jeg svarte heller ikke på spørsmålet ditt.

Jeg forstår ikke helt... De er jo i kontakt med puppen din, og du er også i kontakt med puppen din i forbindelse med å ta av og på ammebh, ammeinnlegg o.l. Du vil jo ha fingrene dine i kontakt med babyen også. De tåler såpass. Men at man bør være litt ekstra nøye med håndhygienen i starten er nok lurt.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg kokte dem ca 1 gang i uka helt i starten. Etterhvert bare når de var nye, og bytta dem ut etter ca 1 mnd.

Det viktigste er å koke dem når de er nye, pga at det kan være diverse stoffer på den som kommer fra fabrikken. vanlige bakterier får de jo i seg uansett, så jeg stresser ikke med det.

Hilsen 3.gangs.

Skrevet

Ta med deg smokken på sykehuset du :) Kjekt å ha, en vet aldri hva som skjer eller hvor lenge en blir der! Men det er nok lurt å vente til du har kommet godt igang med ammingen før du lar babyen prøve smokken!

Og om du kommer borti smukken med fingene er ikke det farlig. Det er helt naturlige bakterier så lenge du har en "normal" håndhygiene. Du kan fint skylde smokken vi vanlig vann både på sykehuset og hjemme, husk at så lenge du ammer får babyen dine antistoffer og er godt beskyttet! Men å være litt "småhysterisk" er lov når det er førstemann :)

Skrevet

Du får helt sikkert sterilisert smokken på sykehuset også.

Skrevet

ja det er ikke så lett å vere førstegangs:)tusen takk for svar!

men dette med å koke tåteflasker etter bruk hver gang.. er dette pga bakterier fra melka eller?

Skrevet

du ser mange mødre bare putter dem i munnen hvis banet har mistet dem eller tar de i munnen for de ikke har en hånd ledig!? er det så hygenisk da?!?!

Skrevet

Jeg putter den i munnen, men hygienisk er d ikke.. Aner ikke hvorfor jeg gjør d...Skyller den også da... Men koker den bare ved førstegangsbruk..Jenta har sikkert 30 smokker..hehe:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...