Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Var hos jordmor her om dagen. hun fortalte om en undersøkelse som er blitt foretatt av norske gravide kbvinner og deres drikkevaner (alkohol) i svangerskapet. viste seg at det var hele 40% som har drukket alkohol i svangerskapet!? (gjelder ikke før man visste at man var gravid) er ikke det veldig mange?? hva skjer med folk?? jeg ble helt satt ut jeg!
Tante Bassa Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Oi, er det virkelig tilfelle? Hadde jeg aldri trodd..... Var det en ny undersøkelse?
mamsemums <3 Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 JA, det e faktisk sant.. En norsk studie viser at faktisk hele 40% kvinner fortsetter å drikke under svangerskapet!! Har nettopp levert inn en skoleoppgave i psykiatri om "Gravide rusmisbruker" (+ alkohol og røyk) Det er sjukt... Trodde det var en norm at man IKKE skal drikke alkohol under svangerskapet jeg!
beibi08+09 Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 tror det var en undersøkelse fra i fjor..? hvis jeg ikke har misforstått helt.. jordmor sa at det var de som var kommet et stykke på vei som drakk. jordmor mente at dette var fordi man tror at det ikke er så skadelig å drikke når barnet er ferdig utviklet. men lenger ut i svangerskapet er det jo større risiko for lese- og skrivevansker, ADHD konsentrasjonsproblemer osv.. jeg ble veldig sjokka. trodde de fleste holdt seg langt, langt unna alkohol i svangerskapet jeg.. så naiv kan man være:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Det er utrolig mange innlegg som er anonyme, og Lantariel er utelukkende enig med HI?? Også så kjapp med å svare!?Er ikke fali å lage innlegg med nick, med mindre det du skriver om ikke kan forsvares....
Supertea Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Har de ikke tatt med alle som har drukket FØR de fant ut at de var gravide da? Mener å ha lest det et sted. Dersom det er riktig er jo % ganske misvisende da.
Figa *Fødeklar* Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Det kan jo faktisk hende at de var innpå BIM samtidig. Skjer jo av og til det og Anonym 15:15. Og nei, det er ikke farlig å lage innlegg med nick.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 er det sant! herregud- folk tenker bare på seg selv!
beibi08+09 Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 var jeg som la ut hovedinnlegget.. gammel vane:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå