ninsoer Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 hva bruker dere og hvor fornøyd er dere.. ska begynne me d men vet ikke hva som er best og minst bivirkninger...
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Tror konklusjonen på p-pille-bivirkninger er at det er veldig individuelt! Men jeg kan godt fortelle om mine erfaringer... Før jeg ble gravid brukte jeg Synfase, noe jeg hadde gjort i mange år og var fornøyd med det. Mens jeg ammet brukte jeg Cerazette, og var veldig fornøyd med det (Noe jeg vet at mange andre ikke har god erfaring med). Men jeg hadde ingen blødninger mens jeg brukte Cerazette, så da jeg var ferdig med å amme gikk jeg tilbake til Synfase (tenkte det var litt "sunt" for kroppen å ha en blødning med jevne mellomrom). Men, da jeg begynte på Synfase igjen opplevde jeg å være sulten hele tiden, gråte lett og være mye trøtt. Alt dette var "vanlig" for meg før jeg ble gravid. Trodde det var svangerskapet som hadde fått det til å "gå over".... men innså jo da at dette var bivirkninger Synfase hadde gitt meg i mange år!! Så etter en prat med legen ble vi enige om at jeg skulle gå tilbake til Cerazette i og med at jeg var fornøyd med de (og blødning er visst ikke så viktig som jeg trodde...). Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere men.... konklusjonen er kanskje at man bør prøve seg frem litt.
Duddlidu Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Signerer dette over med tanke på at p-piller er kjempeindividuelt! Noe kan være kjempebra for en, mens det ikke fungerer for en annen. Jeg brukte trionetta før jeg ble gravid.. tror jeg... og var igrunn ikke veldig fornøyd, humørsvingninger og mangel på sexlyst var trøbblete. Fikk Ceracette mens jeg ammet og har var vel sånn passe fornøyd, greit å ikke få igjen mensen på lenge, men når den først kom tilbake så varte den i 5 uker. En uke uten, og så dukket den søørn meg opp igjen og ikke ville gi seg, så nå har jeg sluttet på pilla. P-piller er ikke noe for meg, kroppen blir så forstyrra av ekstra hormoner at alt blir bare tull. Jeg setter litt spørsmålstegn ved hvor bra det er å tulle med kroppens egen balanse. Men som sagt, man er forskjellig.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 jeg går på cerazette og har null mens.. ikka hatt det siden fødsel for snart halvannet år siden.. kjempegreit:)
E_E_K Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 går på cerazette jeg og, kjempe fornøyd. Men jeg får veldig regelmessig mens, selv om det ikke varer lengem. Det syns jeg er bra, liker å vite hva som skjer med kroppen min. Syns ikke det er så greit å gå rundt å ikke få mens, blir så usikker.
ninsoer Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 vet heller ikke hvor bra d er å tulle me kroppen.. men orker ikke å blø i hytt og pine.. vil ikke gå uten,... å ska ha en til unge om ikke så alt for lang tid.. så spiral er da utelukket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå