Gå til innhold

Jeg kaster bleiene i matavfall, er det feil?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror de fleste gjør det her jeg bor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TRUR de skal i restavfall.. dit kaster ihvertfall jeg dem :-)

Skrevet

Hvis du har en brun og en grønn bøtte.. er jeg nesten sikker på at de skal i den grønne.. altså restavfall. Der jeg bor er det en ensete bøtte til alt..

Skrevet

vi har en svart til rest og en brun til matavfall... det må være forskjell på kommuner, det er jo så mange her som kaster det i matavfall. De fleste barnefamilier har eksra store dunker til matavfall pga bleiene. Nei, dette må jeg finne ut av.HI

Skrevet

Det varierer fra plass til plass. Sjekk på nettsidene for kommunen din!

Skrevet

Merkelig dumt spørsmål.

Utrolig lite logisk at bleier skal i matavfallet. Like dumt som å putte glass i papirdunken spør du meg..

Skrevet

Stakkars; Har du begrenset logisk evne du da? Som kaller dette et merkelig dumt spørsmål. Jeg ville nemlig sagt at det skulle i matavfallet..

 

Hvis noen finner ut av hva som er rett, blir jeg kjempeglad om svaret legges ut her.

 

E

Skrevet

Som Kate77 skriver varierer det fra sted til sted. Noen avfallsselskap skal ha bleiene i restavfallet, og noen skal ha bleiene i matavfallet.

 

Sjekk internettsiden til avfallsselskapet der du bor, eller på kommunens hjemmesider. Her vi bor har vi fått en kalender som viser hvilke dager de tømmer søppel, og på baksiden står det en oversikt over hvordan avfall skal sorteres.

Skrevet

Her vi bor skal bleiene kastes i matavfallet..

Skrevet

Da har jeg lest hva som gjelder her, vi kan levere både bleier og bind sammen med matavfall!

Hilsen HI

Skrevet

Merkelig dumt svar fra deg anonym 19:06.

Skrevet

Trodde at "matavfallet" var slikt som ble til kompost jeg.. litt rart hvis bleier som "aldri" råtner skal i samme dunk... men jeg har egentlig ikke peil, kaster de bare i restavfallet jeg. Vet det finnes bleier som er laget av cellulose eller noe slikt, og de kan nok gå i "matavfallet :P

Skrevet

Du kan gå på fyllinga og få en egen bleiekasse som skal bare brukes til bleier.. Koster ingenting og leie en bleiekasse.. Mye bedre enn å fylle opp matavfall eller rest kassa....

Skrevet

Her jeg bor skal også bleier og bind i matavfall.. Husker jeg også reagerte på det da det ble innført. Men er da slik de vil ha det her

Skrevet

Noen kommuner har kompost på bleier, mens andre plukker de ut av matavfallet etter henting.

 

På grønn hverdag sine sider står det at noen kommuner klarer å kompostere bleier, men pga. plasten i bleiene er det ikke ideelt. Det blir vel ikke akkurat god jord av plast....

 

Det er også vanskelig å brenne bleiene pga superabsorbentene som holder så godt på fuktigheten, de brenner sakte og uten god varme.

Skrevet

Her jeg bor (østfold) har jeg hentet en søppeldunk gratis på fyllinga som jeg kaster bleier i og den tømmer dem når dem tømmer restavfall. Genialt:)))

Skrevet

vi har kun restavfall og papir vi så her er valget ganske åpenlyst!;) hehe

Skrevet

Vesar, her i Vestfold, vil ha bleiene i restavfallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...