Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Noen som vet hvordan dette gjøres, og hvilke rettigheter som gjelder NÅ? Vi har vært samboere i ca 5 år, siste året bodd i leilighet som jeg eier (står i mitt navn). Vi har kjøpt nesten alt nytt, jeg har best økonomi og har betalt det meste (har kvitteringer), og foreldrene mine har betalt mye av det. Men sambo mener han har krav på halvparten.., stemmer dette? jeg leser på gamle lover at man tar meed deg det man tok med inn+det man har kjøpt+sin gjeld..men endrer loven seg når ma har vært samboere så og så lenge??
trillemamma Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Det kommer litt an på. Har dere hatt delt? Eller felles økonomi? Når jeg og eksen gikk fra hverandre tok jeg det jeg hadde fått av mine foreldre, mens han tok det han hadde fått av sine foreldre. Resten delte vi likt mellom oss. Vi hadde ikke kjøpt så veldig mye sammen da...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Det du har med deg inn,tar du med deg ut....det er ingen diskusjon...jeg var i samme situasjon,men han eide boligen...jeg flyttet ut med mine ting og vi delte det vi hadde kjøpt sammen.Ting han kjøpte på eget initiativ i løpet av forholdet vårt har jeg overhodet ikke gjort krav på..Han har ikke krav på halvparten,er ikke sånn det fungerer lenger....selvfølgelig hvis han er den som har gått hjemme og stelt hjem og barn,stiller det seg litt anderledes da....
Winterlady Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Stemmer som hun siste sier. Det du har betalt selv eier du, det dere har betalt på begge to deles. Det du hadde med inn av verdier tar du med deg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå