Gå til innhold

jeg får gutt:) han skal hete...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overraskende kombinasjon, akkurat. Er selv drittlei navnet Noah, er så mange her i hovedstaden av nye verdensborgere som får dette navnet. Noen foreldre slenger på f.eks. Alexander eller Leander for å gjøre det mer spesielt, men Noah Leander var Norges nest mest brukte dobbelte guttenavn i året som gikk. Vet faktisk også om en som heter Noah Nataniel.

Personlig ville jeg styrt unna både Noah og Nathaniel (femi!) men hvis dere liker det, så gå for det. Selv vil jeg ikke at sønnen min skal hete Noah S. fordi 3 andre i klassen heter det. For øvrig samme med Lukas.

Skrevet

nå var det ikke så mange som het lucas får 6år siden, jeg liker noah og bebin skal hete det:)

Skrevet

Jeg er ikke største fan av verken Noah eller Nathaniel, men synes navnene klang veldig fint sammen. Pene navn for så vidt, men begynner å bli litt lei Noah bare. Tror faktisk jeg ville skrevet Noa Nataniel. Synes det var litt kult:)

Gratulerer med navnevalget!:)

Skrevet

Noah forbinder jeg egentlig med en sterk, flott gutt. Med Nathaniel/Nataniel på sleng, blir navnet feminint med en gang. Gå for Noah, og dropp Nathaniel!

Skrevet

Jeg synes iallefall navnet du har valgt ut var veldig fint! Og d er som regel en grunn til at mange heter akkurat Noah, d er fordi d er et nydelig navn :-) Ikke Oluf eller noe i den dur liksom.. :P

Skrevet

Noah er pent men mye brukt, men det er ingn hinder om man liker navnet veldig. Så gratulerer med valget.

Nataniel derimot er skikkelig femi og veikt. Hvorfor ikke bruke ett navn som feks Noah Mikal feks så har du ikke to navn som begynner på samme bokstav. Ikke det at Mikal der det mest maskuline staute navn, men passer også fint til Noah.

Skrevet

Uff, belastende navn dessverre:(

I samme gate som Kåre Johnny, Per-Tommy osv..

Skrevet

Jeg liker det ikke, synes det er for feminint. Men gratulerer med navnevalget da:)

Skrevet

Noah er jo et ganske greit navn da. Men Nathaniel er og forblir forferdelig. Et gammelt familienavn - så jeg kjenner mange som heter det - i nær familie. Altfor feminint... :)

Men, ditt valg:)

Skrevet

Ikke overasskende...grattis du er nr 1000 som skal kalle sønnen sin dette .

Helt forferdelig klysete navn..og lite oppfinnsomt.Forstår ikke at alle vil kalle ungene sine dette.... sorry.

Skrevet

Anonym over her som skrev at Noah Leander er det mest brukte dobbeltnavnet tar nok feil. Ifølge SSB var Ole Christian/Kristian den mest brukte kombinasjonen i 2007, fulgt av Noah Alexander.

Ifølge SSB er det bare fire som heter Noah Nathaniel. Jeg synes likevel ikke kombinasjonen fremstår som særlig sjelden, for Noah er jo super-poppis - vet selv om to små barn født i 2006 og 2007 som heter det - og det er jo vanlig å slenge på navn som Leander, Elias, Alexander, Nathaniel etc etter navn som Noah.

Jeg er personlig ikke glad i de bibelske guttenavnene som er så populære nå, men smaken er som kjent som baken. Jeg er jo glad for at ikke alle kaller barna sine det samme som jeg har gjort.

Skrevet

OJojoj...stakkars dame da! hun synst navne er fint,å så masse dritt sleng fordi navne er klysete og fælt og masse brukt osv osv!!! Jeg selv døpte gutten min for Noah Aleksander for 5 år siden,da var det kun litt over 100 som hadde noah navne,og 3,2 1,eller 0 som hadde navne Noah Aleksander.ikke kunne jeg vite at det navne skulle bli så populært,

Det jeg vil fram til er at selv om dette er ett poppis navn nå,og dere ikke vil velge det,så kan det hende at det navne du velger i dag,om 5 år er blitt ett poppis navn. tviler på dere sitter og hetser folk som velger det navne om 5 år,for dere synst nok det er like fint.

og om man da er så syndig og finne ett navn som nesten ingen heter,så blir man jo jammen meg kritisert for det og,da er man fæle foreldre som velger og gji barne sitt ett sant navn...

uff og uff,folk har lite og henge seg oppi,greit at man ikke liker navn,alle kan ikke like det samme,men man kan si det på en fin måte,det er vanlig folkesikk....

Skrevet

Ja, det er sikkert ikke artig å få kritikk når man selv er stolt av navnevalget, men man stiller seg jo til hugg når man beveger seg inne på denne siden, da...

Skrevet

Dette er ikke min smak, men det er heller ikke mitt barn - så gratulerer derfor så mye med navnevalget! Det er du og pappaen som skal like dette tross alt + siden navet er så populært (312 fikk navnet Noah i fjor og 40 Nathaniel/Nataniel) så har du mange med deg :-)

Skrevet

Gratulerer med navnevalget!

Synes det var et nydelig navn jeg :)

Kanskje hverken superoriginalt eller sjeldent, men så lenge navnet er fint og dere liker det, synes ikke jeg det gjør noe som helst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...