Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 kan jeg bare spørre jordmor på kontrolltimen på mandag om hun vil hjelpe meg å søke, eller er det er HEEEELVETTES styr å få dette??? jeg har hjerteproblem, legen sier jeg kan føde normalt, men jeg føler ett voldsomt ubehag-kjenner at hjertet jobber hardere nå, dette fører til redsel og angst til fødsel.... jeg har jo en medisinsk grunn til å søke, så JEG ser ikke problemet med å slenge inn en søknad.... men MÅÅ jordmor være med, eller kan jeg søke på egenhånd?? MÅÅ jeg legge ved legeattester fra hjertelege? hvor lang tid tar en KS-søknad-behandling? er 24 uker på vei, kanskje det er forsent å søke.....
vanillaface Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Jeg vil anbefale deg å få legen til å skrive en henvisning til nærmeste svangerskappoliklinikk der du får prate med en fødsellege. Som regel er de lydhør til mor og bare det å prate med en fødsellege kan være til stor hjelp. Tviler på at de tvinger deg til å føde. Det å få innvilga ks har ingen tidsfrist og jeg vil tro at du har god tid. (de tar jo også akuttsnitt)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 JM kan sende skriv til sykehuset om at du ønsker en KS samtale. Hvis legen sier at du kan føde normalt og at det ikke er noe økt grunnlag for komplikasjoner under fødselen for at du skulle bli syk, da er det ikke lett og få innvilget det. Du trenger ikke attest fra hjertelegen det er fordi at hvis din lidelse skulle vise seg og være til hinder for normal fødsel, skal det allerede stå i din journal. Eller fødselslegen din skal kunne "lese" seg til di ut i fra opplysningene som står i den.
Krusemynthe Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Du er ikke sent ute. Jeg var på en slik time i uke nitten, og det syntes de var altfor tidlig!!! Nå var det ikke så mye å diskutere i mitt tilfelle, jeg har to snitt fra før, men de sa at vanligvis hadde de damene inne til en slik samtale mellom uke 25 og 30. Faktisk var jeg så tidlig ute at datoen ikke kunne settes enda. Timelistene deres gikk ikke så langt fram i tid:-) Som forrige innskriver vil jeg også anbefale å gå via legen din. Er han ikke enig kan du argumentere med at det verken er han eller du som bestemmer det, men du og en fødselslege ved fødestedet som tar avgjørelsen sammen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå