Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 ... i går kræsjet eg med bilen. Ingenting skjedde meg og lille krokodille, men bilen er trolig totaltskadet. Hva har dette i dette forumet å gjøre? JO: Hele mitt sosiale liv er avhengig av bil for tiden. Andre alenemødre bo et sykke unna. Akkurat nå skal jeg flytte snart. Jeg har flyttet høygravid før og fikk masse hjelp av folk som stilte opp. Derfor ville jeg flytte det som var mulig selv. Nå går jo ikke dette. Jeg er på gråten og har det helt jævlig! Måtte bare få det ut!
alene pappa Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 sikkert ikke mye trøst for deg, men jeg kræsja selv for to dager siden. helt ny bil.... vet hvertfall hvordan det kjennes ut... ikke morro..
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2008 helt ny bil! Det er jo fælt. Men du kommer fortsatt til å ha bil? Jeg har trolig ikke bil lenger. Enten denne bilen eller ingen :-((( Og jeg skal flyttte, treffe mine folk som bor et stykke unna-ugreit unna, når d gjelder kollektivtraffikk. Tror jeg må knekke den eneste rødvinsflaska jeg har i dag. I går, tror jeg jeg hadde tålt en flaske whisky uten at d hadde gitt utslag på promillen. Jeg var jo så skjokkert. Jeg har ikke kræsja på 20 år med lappen...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Hva med forsikringen da? Da broren min kræsja bilen sin, så var det ganske alvorlig. Bilen ble total ødelagt, og var ikke mulig til å fikse. Men han fikk penger fra forsikringen, som dekket resten av billånet hans, slik at han kunne ta opp nytt lån og kjøpe seg ny bil. Bare en tanke? Men det var bra at hverken du eller barnet ditt ble skadd i kræsjet.
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har ikke billån-bilen er 18år gammel.... Men det er fortsatt en bra bil. Jeg kolliderte med en minibuss som bare dundret gjennom rundkjøringen. Fyren sa jeg skulle ordne opp med selskapet hans (et busselskap), men så sier de på verksted at han må signere-ingen av oss hadde skadeskjema. Jeg ga han nr mitt + ba han å ga meg nr hans. Jeg fikk kun bilnummer og navn på selskap. Jeg fikk ikke ringt i går ettermiddag. Måtte hente sønnen min fra barnevakt med buss+alt ble bare tull. Og nå i helgen har de jo stengt. Bilen er gammel, men utrolig mye verdt for meg. Jeg gråter sjelden, men tårene renner :/
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 åh...det er dritkjip det. Busser har en tendens til å råkjøre en del. Håper virkelig at du få ordne opp i det snart. Lykke til og opp med hodet. Du få prøve igjen på mandag og bare stå på til du har fått enten penger til en ny bil eller noe annet. Lykke til, håper på en oppdatering.
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2008 mener du anonym 18:29 2.02.2008 at man kan forklare en slik situasjon? Jeg har tenkt litt over det. For min del spiller d ingen rolle hvordan der SER ut, bare d er i kjørbar stand... Vet du eller de andre om muligheter hvordan man kan legge frem en slik sak-både for forsikringen og verkstedet? Oppdatering skal bli, men du trenger ikke å være anonym for å trøste meg og Alenepappa?
Matja Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Men lille venn! Dette er jo helt forferdelig! Men det er jo klart du er dekket av forsikringen din når det ikke er din feil!! Og hvis du har bilnummer og selskapet han jobbet for så finner du jo føreren av bussen. Men var det ingen vitner? Det med flyttingen finner du nok en løsning på. Og hva med forsikringsselskapet? Får du ikke noe leiebil, eller noe? Jeg vet ikke hvordan det fungerer, men.... Hvor mye bruker du på bilen i mnd sånn ca? Har du mulighet til å ta opp et lån og få en gammel bil? Du kjenner kanskje noen som har peiling på bil? Jeg får jo bil når jeg kommer hjem fra Oslo, og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort uten i så lang tid!! Og du bor jo sånn til at det er vanskelig å komme seg fra a til å uten bil. Nei, det blir vel en ordnings!! Jeg må sove nå; Lille gull har holdt meg våken i 3 netter, men nå sover hun heldigvis godt! Kanskje det blir litt søvn på meg også da!? Jeg kan ringe deg i morgen hvis du vil?! Og dette andre ordner seg også! Det er akkurat nå det er tung; men innerst inne vet du at du er sterk og har verdens skjønneste lille krokodille!! :-) STOR KLEM PÅ DEG!!!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2008 takk for trøstende ord Matja! Men det var jo min skyld det hele. Han var i rundkjøringen, selv om jeg mener at jeg var der først er det motparten som kommer til å få rett for han dundret som et stukket gris gjennom rundkjøringen ----- og den som er der først vinner .... Og da må jo de gamle kompiser stille opp igjen. De har lovet-utrolig nok!
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 For var du allerede inne i rundkjøringen, er det jo hans feil.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 man har jo vikeplikt fra venstre i rundkjøringen, Hvis han kom fra din høyre side så er det jo hans feil for da har han ikke overholdt vikeplikten..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Dette er jo en klassisk feilvurdering fra Lunas side. Hun trodde hun ville rekke å smette inn foran den andre bilen... Men så kjørte den fortere enn hun klarte å bedømme. Å dra inn at den andre bilen kjørte for fort her, blir meningsløst. Den hadde forkjørsrett, og Luna var for utålmodig.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Hvis det er slik det skjedde, så skjønner jeg godt hvorfor luna er så fortvila. For meg høres det også ut som det er hennes feil, for om den andre bilen allerede var i rundkjøringen, så er det hun som har vikeplikt. Ja, her nytter det da ikke å prøve å skylde på den andre.
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. februar 2008 Til dere Anonyme: Jeg prøver ikke å skylde på andre. Ser nå at jeg ikke har skrevet om dette. Har jo snakket så mye om d med venner og familie. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg kom i rundkjøringen. Det er noe tull med choken. Det var aldri meningen å kjøre inn. Minibussen rev meg med. Problemet er at jeg ikke husker noe. Jeg VET at jeg ikke kjørte, men jeg vet ikke hvordan jeg havnet der.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Oi....først så sier du at det var bussen sin feil, så var det plutselig din feil...og nå er det ikke din feil mer? Du husker ikke hvordan du kom i rundkjøringen? Herregud...håper du ikke får en ny bil...du er jo en fare for trafikken.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Ser at du ble sint for at ei la det ut på skravle/krangle/etellerannet... Hvorfor det? Du har jo selv lagt det ut her, med nick. Mens hun bare sa "en venninne?" Gadd ikke å ta det der, for da ville jo alle kommet hit og sett nicket ditt, litt snill prøver jeg å være.
Matja Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Jada, siste anonym! Hun var full så det er derfor hun ikke husker noe skjønner du. Hun har for vane å kjøre rundt i fylla og kjøre som en idiot med babyen sin i bilen, så du har helt rett! Hva er det med dere FEIGE anonyme egentlig? Er dere virkelig så feige at dere ikke klarer å stå for egne meninger? Dere skal være så sinnsykt glad for at det ikke var dere som kræsja med deres lille baby i bilen. Man får jo aldeles sjokk, og det som skjer da er at man ikke husker noe. Personlig hadde jeg nok blitt innlagt fordi jeg hadde blitt helt hysterisk!! Det jeg tror skjedde, Luna er at du har stått litt for langt fremme i rundkjøringen, og det skal man jo ikke, men føreren av minibussen kan umulig ha sett deg og rett og slett smelt inni deg og skubbet deg inn i rundkjøringen. Det er jo derfor du ikke husker hvordan du kom deg inn der, når du er så sikker på at du stod i ro. Du må nok belage deg på å betale det meste selv, men jeg tror det skal bli en ordnings likevel. Har du mulighet til å få et lite lån? Hvor mye bruker du ca i mnd på bil? Når jeg kommer hjem fra ferie får jeg en flunka ny Rav 4 til 3000 i mnd inkl alt utenom bensin. GLED!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå