Gå til innhold

Ang skrelling av epler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte kanskje jeg skulle få svar på Din baby småtroll 1-2 år, men veldig liten respons. Prøver derfor her...

Jeg skreller alltid eplet før jeg gir det til jenta mi på straks 2, men er det nødvendig? Holder det med å vaske det nå som hun har blitt såpass "stor"? Vet jo at skallet kan inneholde sprøytemidler, men at det også lett kan sette seg fast i små halser.

Dere med barn i samme alder eller som vet noe om dette, hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skreller vi. Men hender at han får epla med skalle på. Lettere for de å spise da uten skall, noe man kjenner selv. han er 2 år.

Skrevet

jenta mi er akkurat fylt 3 år . kommer ann på eple. de med tjukt skall skreller jeg enda. men ellers spiser hun dem med skal.er bare så livredd for at jeg holder på med noe annet å ikke hører at hun får noe i halsen å ikke får d opp bare for at jeg skulle sette på en rask vaskemasin,

Skrevet

i barnehagen (småbarnsavdeling) så har vi gitt epler MED skall på til barna! :) Vi sitter jo der og passer på uansett! :) Er likså greitt at de lærer seg til å PRØVE å spise det så "tidlig som mulig"! :)

Skrevet

toåringen min spiser med skallet på, men hun spiser ikke et helt eple, må dele det opp i båter for at hun skal spise det. Ellers bare rynker ho på nesa :-P

Skrevet

Min er to og et halvt. Har spst med skallet på siden han begynte å spise epler... I båter eller hele. Sette i halsen kan de jo gjøre med eplebitene også, selv om de ikke har skall...

Skrevet

Vi skreller kun om de ber om det. Oftest vil de ha det i båter og da bruker jeg bare epledeleren. Blir jo mindre biter også når vi bruker deleren, så er alt spiselig. Slipper å finne halvråtne epleskrunter i lekekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...