Kakebakesøte Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Jeg tenkte kanskje jeg skulle få svar på Din baby småtroll 1-2 år, men veldig liten respons. Prøver derfor her... Jeg skreller alltid eplet før jeg gir det til jenta mi på straks 2, men er det nødvendig? Holder det med å vaske det nå som hun har blitt såpass "stor"? Vet jo at skallet kan inneholde sprøytemidler, men at det også lett kan sette seg fast i små halser. Dere med barn i samme alder eller som vet noe om dette, hva gjør dere?
mamma sin kompis Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Her skreller vi. Men hender at han får epla med skalle på. Lettere for de å spise da uten skall, noe man kjenner selv. han er 2 år.
snæparguri Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 jenta mi er akkurat fylt 3 år . kommer ann på eple. de med tjukt skall skreller jeg enda. men ellers spiser hun dem med skal.er bare så livredd for at jeg holder på med noe annet å ikke hører at hun får noe i halsen å ikke får d opp bare for at jeg skulle sette på en rask vaskemasin,
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 i barnehagen (småbarnsavdeling) så har vi gitt epler MED skall på til barna! Vi sitter jo der og passer på uansett! Er likså greitt at de lærer seg til å PRØVE å spise det så "tidlig som mulig"!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 toåringen min spiser med skallet på, men hun spiser ikke et helt eple, må dele det opp i båter for at hun skal spise det. Ellers bare rynker ho på nesa :-P
Mido Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Min er to og et halvt. Har spst med skallet på siden han begynte å spise epler... I båter eller hele. Sette i halsen kan de jo gjøre med eplebitene også, selv om de ikke har skall...
siste"mann" ut Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Vi skreller kun om de ber om det. Oftest vil de ha det i båter og da bruker jeg bare epledeleren. Blir jo mindre biter også når vi bruker deleren, så er alt spiselig. Slipper å finne halvråtne epleskrunter i lekekassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå