Gå til innhold

Vannfødsel, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt vannfødsel?? Hvordan opplevdes det, fortell litt er du snill:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå på "min fødselshistore" der finner du kansje noen??

Skrevet

Jeg fødte i vann nå før jul og det kan absolutt anbefales! Kom inn på sykehuset i 04-tiden og lå først en stund og registrerte rier og babyens hjertelyd. Klokka ble vel nesten 06 før jeg gikk i karet, hadde en 4-5 cm åpning da. Det var veldig behagelig å ligge oppi det varme vannet. Måtte skifte vann en gang og den tiden det tok å fylle opp igjen var den verste (bortsett fra pressriene selvfølgelig!!!). Var også oppe på do noen ganger og riene utenfor karet var mye vondere. Underveis sjekket jordmor hjertelyd og åpning nede i karet så måtte ikke opp for det. Når jeg først måtte begynne å presse så kom han ut på en ri, og tror ikke han hadde kommet så lett ut hadde det ikke vært for at jeg var i vannet. Rett før jeg presset fikk jeg beskjed omn at det bare var 8 cm åpning så ville ikke presse, men klarte ikke å la være... Var derfor veldig spent på hvordan tilstanden var der nede siden det gikk så fort. Det gikk heldigvis kjempefint med ett lite pyntesting og det tror jeg var takket være vannet. Minsten ble født 0842 så gikk ganske radig! Fikk han opp på magen, men måtte opp på "benken" når morkaka skulle ut. Bare spør hvis du lurer på noe mer konkret:)

Skrevet

hørtes ut som en fin fødsel!

skulle ønske jeg hadde det samme.. hadde egentlig tenkt på vannfødsel selv, men siden småen ikke ville ut, måtte jeg bli satt igang. istedet endte det med en 14 timers lang helvetesfødsel og han måtte bli tatt ut med vakuum.. men men, kanskje neste gang=)

Skrevet

Sendte deg en pm jeg, håper det er i orden??:)

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på vannfødsel, men ble tilbudt fødebadekar da jeg kom på riksen. Jeg var på sykehuset kl 22 og kl. 0010 var snuppa ute :).

Synes det var en fantastisk opplevelse. Jeg gikk vel i badekaret ca 23 - 2315. Lå i deilig varmt vann og det dempet smerten ved riene da mine smerter satt veldig i rumpa og nederst i magen. Verken jeg eller jordmor var klare da vannet gikk og snuppa kom seilende ut iløpet av 5 - 10 min. DET var vondt ! Tror jeg holdt mer igjen enn at jeg presset. Jenta skrek litt men var veldig rolig noe jeg tror skyldtes det deilige varme vannet hun kom ut i :). Jeg var 2. gangs fødende. Første fødsel tok endel lengre tid og jeg presset da aktivt i ca 2 timer. Ingen vannfødsel den gangen .

Jeg kan absolutt anbefale vannfødsel - i hvert fall hvis du er 2. gangs .

Skrevet

Jeg fødte ikke i vann , men så frem til å legge meg i badekaret under fødselen da jeg hadde hørt at mange syntes at det "døyvet" smertene... Vel, for meg gjorde det desverre ikke det , så vann har ikke samme effekten på alle. Var godt da jeg ikke hadde rier å bare ligge der, men da de kom syntes jeg det var værre å være i vann, så ble ikke liggende så lenge.

Lykke til uansett hva du gjør.

Skrevet

Hadde vannfoedsel paa ABC i juli. Anbefales paa det VARMESTE! Naa har jeg ikke noe aa sammenligne med, men er veldig sikker paa at det var den riktige maaten aa foede paa for meg. Laa i karet i 3-4 timer, men maatte opp for siste to pressveer fordi det ble litt lenge mellom riene i vannet. Det eneste minuset var at det liksom ikke var noe aa sparke i fra mot i karet.

Sitter igjen med en fantastisk foedselsopplevelse og gleder meg til neste gang! Heeelt sant!

Skrevet

Jeg vet at vann har en beroligende effekt på meg og lindrende når det kommer til smerter, men vet jo selvfølgelig ikke om den vil lindre smerter som en fødsel bringer!! For jeg har aldri født før... så vet jo ikke hva jeg går til!!

Men det er ofte jeg bruker vannet og dusjen som smertestillende hjem!! Så det var derfor jeg ville prøve....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...