Gå til innhold

bind etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører de som har født før at en blør masse etter fødsel og vanlige bind fra butikken vil ikke holde, stemmer dette?jeg hater bind bruker alltid tamponger for jeg syns det er så stinkende og klinete med bind og de på sykeguset er bredere og lenger enn de gode gamle seba bindene på butikken, uten teip. jeg har sett mødre som nettopp har født og de har hatt vanlige bukser på seg og det ser da ikke ut som om de har skikkelig bleierompe, og jeg syns at med vanlige bind så blir det så kladdete baki rompa og jeg syns jeg ser det utenpå buksa.kan tenke meg hvordan det blir med de ekstra fete binda på sjukehuset,er det noen som har kunne brukt de bindene på butikken som har max oppsugingsevne og at de virker bare en skifter ofte?de er jo tynne enda de suge ropp mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på det samme, synes det er forferdelig å gå med bind, for tampong er helt utelukket, ikke sant?

Skrevet

Jeg brukte vanlig always ultra etter begge mine fødsler. Kan hende du må ty til det nattbindet på dagtid,men du får alikavel ikke sånn "bleierompe". Men tviler veldig veldig strekt på at tampong er aktuelt etter fødselen. :-)

Skrevet

Jeg lurer også veldig på hva slags bind jeg bør gå til innkjøp av.

Håper noen vet!

Skrevet

jeg har brukt libresse nattbind etter mine fødsler å d har funket bra:)

man får ikke bleie rompe av det;)

jeg tror d blir lite aktuelt med tamponger etter en fødsel..

Skrevet

Etter min første fødsel blødde jeg MASSE, stjal med meg noen fra sykehuset av de store gode, også gik jeg over til nattbind, så vanlig bind, så truseinnlegg. Hadde renselse i en mnd, men de siste ukene holdt det med truseinnlegg. Andre fødsel blødde jeg bare i et par uker, brukte truseinnlegg i uke 2. Tampong skal man ikke bruke, siden det er en bakteriebombe. Skal vel ikke bruke tamponger, ha sex uten beskyttelse eller bade før 6 uker etter fødselen pga infeksjonsfaren. (Livmortappen bruker litt tid på å trekke seg sammen.)

Så kjøp bind av litt forskjellig størrelse. Erfaringsmessig så er det verst de første dagene, og da har man gjerne sykehusskjorte og vide bukser på seg uansett, og det siste du tenker på er hvordan rumpa di ser ut:)

Skrevet

De første dagene etter fødsel er greit å bruke de feite bindene fra sykehuset...Kanskje ta noen med hjem og bruke de når du er hjemme, Vet jeg kommer til å gjøre det=o)...

Men så etter det så kommer det jo veldig ann på blødningene. Noen kan ha som vanlig mensen og da holder det med vanlig bind, blør du litt mer så bruk natt bindene...Jeg brukte seba, og syntes det var godt og ha på noe mykt innimellom...

Jeg også sverger til tamponger, men å bruke det etter en fødsel ville aldri falt meg inn... For det første så vil du vel være sår og øm. Så kan du kanskje ha blitt sydd. Og for å ikke snakke om infeksjoner...

Hvis du er redd for at noen skal "le" av at du har bleie rompe så hold deg inne...Hvertfall til det værste blødningen er over...

Skrevet

Etter en fødsel er det vel litt forskjellig hvordan det er men blødninger.

Jeg blødde MYE det første døgnet etter begge mine fødsler. Kom også endel sånne blod klumper, då var de veldig greie de gedigne binda de hadde på sykehuset. Etter det andre døgnet kunne jeg gå over til vanlige bind og heller bytte litt ofte. Følte hvertfall ikke at jeg hadde noe bleierompe.

Skrevet

jeg brukte "bleiene" de hadde på sykehuset da jeg var det. etter jeg kom hjem gikk jeg på apoteket å kjøpte attens bind... syns ikke at libresse bindene holdt godt nok på lukten....

tampong hadde jeg ikke tenkt på en gang... er sårt å bare gå på do så da skulle det ikke noe oppi der..

Skrevet

Tampong? *ler litt* Ikke sats på det...

Jeg brukte nattbinda den første perioden, for å unngå lekkasje...

Mulig jeg fikk bleierompe, men nå var det ikke akkurat aktuellt med trange bukser og korte topper etter fødsel uansett ;o)

Dette finner dere fort nok ut... Lykke til!

Skrevet

Gikk over til libresse nattbind ca 12 timer etter fødsel jeg. Brukte vel disse bleiene første natta for så å bruke bind. Nattbind i 2-3 dager så vanlige ultrabind.

Skrevet

Jeg blødde også masse så jeg brukte sykehusbindene de 2 første dagene etter fødslene mine. Så gikk jeg over til Always Ultras nattbind i en uke eller 2. Deretter vanlige bind og så bare truse innlegg.

Skrevet

Første døgnet på sykehuset brukte jeg stor bleie dem hadde der. Men så brukte jeg libress natt bind 6mm, og den holdt i flere timer. Jeg blødde ikke noe mer enn under en vanlig mensturasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...