Gå til innhold

Hva med skatten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om bf og jeg har 50/50, så er det slik jeg har forstått det at man kan ha skatteklasse 2 annet hvert år, ikkesant? Men hva om jeg er student og ikke har mer enn 2000,- i inntekt i måneden?

Får jeg skatteklasse 1 og han 2 hvert år? Hvordan blir dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har en ålreit inntekt så anbefaler jeg deg å foreslå for han følgende:Delt foreldreansvar,men mor har den daglige omsorgen,før dermed opp samvær 15 dager i mnd.Det tilsvarer 50/50,da blir bidraget hans lavt,men du får fordelen som aleneforsørger.Har han en grei inntekt unner han deg forhåpentligvis det siden du er student...også kan dere avtale å lage ny avtale når du er i jobb og har en normal stabil inntekt:-)

Skrevet

Det er ikke det at han ønsker å ha henne så mye, men pga stor gjeld er han redd det blir mye å betale.

Han har litt over 300 000 inntekt tror jeg.

Jeg kommer ikke til å ha noe inntekt, kanskje et par tusen i mnd om jeg tar noen kveldsvakter....

Jeg er redd det går utover min økonomi og mine stønader, jeg gidder ikke være "grei" og leve fattig fordi han har pådratt seg masse gjeld som ikke jeg har noe med...Men vil heller ikke gjøre det vanskelig for han da, vi er gode venner.

HI

Skrevet

Det syns jeg ikke du skal gjøre heller...Du er ikke ansvarlig for hans gjeld,og ikke er det "jobben" din å hjelpe han med den heller.Du er ikke "slem" selv om du sikrer deg selv økonomisk...Du kan jo eventuelt ha en privat avtale så han ikke betaler så mye bidrag da...samtidig så er jo alle pliktig til å forsørge barna sine...nei det er vanskelig dette her,dessverre er penger roten til mange konflikter...men med tanke på din lave inntekt så syns jeg ikke du skal gi fra deg de økonomiske fordelene dine:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...