Gå til innhold

Spor av blodi avføringen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere som har opplevd spor av slim/blod i babyens avføring??? Det er ikke mye og ikke så ofte men jeg har sett det flere ganger hos min 3,5 mnd gammel baby. Som regel kommer det i forbindelse med store mengder avføring.

Pleas svar jeg er livredd for at det kan være noe farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da syns jeg du skal ta en tur til legen og få en grundig undersøkelse!

Skrevet

Det har min gutt hatt. Akkurat samme alder, først masse slim, blanke klumper, så litt friskt blod i slimet, og deretter brunlig slim. Ble sent på sykehus for undersøkelse, mistanke om invaginasjon. Måtte ta røngten, blodprøver og ultralyd, samt avføringsprøve.

De fant ingenting som var galt, og nå avventer jeg svar fra sistnevnte prøve.

Siden de ikke fant noe galt, så trodde de at det var melkeintoleranse. Det må sies at etter prøvene så har han ikke hatt slim mer. (typisk nok...) Angret da på alle prøvene, særlig røngten på den lille kroppen, men samtidig så hadde jeg nok angret og vært redd dersom han ikke ble undersøkt. (Hvis jeg ikke ville)

Skrevet

Min baby har også hatt litt blod i avføringen eller i bare litt slim. Det skjedde bare to ganger da(er over 1 mnd siden sist nå). Men har vært til lege med ham to ganger også. De fant ingen ting gale,mest sannsynlig har det bare vært en liten rift i endetarmsåpningen. siden blodet var lyst og friskt også.

Men har hørt at det noen ganger kan være de ikke tåler melkeprotein når dette skjer.

Ville uansett tatt en tur til lege for å sjekke. Spes.siden du skriver at det har skjedd flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...