Gå til innhold

Hva tror dere lønner seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne studere psykologi, men har dårlige karakterer.

Ville dere satses på å søke på grunnlag av realkompetanse?

Er 28 år, så har jo en del år jeg har jobbet i bl.a hjemmesyketjenesten. Har ikke annen relativ utdannelse fra før.

På andre og tredjevalg setter jeg pedagogikk og evt sosiologi.....ser det ikke er så høyt snitt på å komme inn der, men er redd jeg ikke får noen plass om jeg søker på grunnlag av realkompetansen?

What to do???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal søke sånn som du skriver! Go for it!! og får du ikke plass denne gangen, kan du prøve igjen neste år:) tiden går fort vet du:) men syns kanskje du skal ta sosiologi som 2 valg, det kan hjelpe deg om du vil søke på psyk. stud. senere..

Du har vel videregående sant?

Skrevet

Hva med å gå årsstudiet -der er det enkelt å komme inn på. Hvis du er flink det ene året, kommer du inn på Profesjon, evt. fortsetter du på en bachelor eller bygger på med sosiologi..

Skrevet

Du har absolutt ingen som helst sjans til å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi på realkompetanse fra hjemmesyketjenesten. Sorry. Ikke noe sted i Norge.

Du kan kanskje komme deg inn på førsteåret, som igjen er springbrett til profesjonsstudiet - tror de fortsatt har det systemet i Bergen, Tromsø og Trondheim. I Oslo har de sluttet med det og driver nå direkteopptak til profesjonsstudiet.

Skrevet

Ja, jeg har videregående, men veldig dårlige karakterer...

For noen år siden søkte jeg på bachelor psykologi og kom inn, men takket nei for jeg ville ikke flytte. Har lest et sted her at de som har bachelor i psykologi ikke har så mange jobbmuligheter, at man oftest burde ha noe i tilleg, og at man får jobb som forsker eller noe...hørtes ikke så kult ut ;-) Tror jeg blir fornøyd med pedagokikk jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...